Üye İşyeri Sözleşmesi

ÜYE İŞYERİ SÖZLEŞMESİ
1) Taraflar
Bir tarafta Maslak Mahallesi Saat Sokak No:5, Spine Tower Kat 24, 34485 Maslak Sarıyer – İSTANBUL adresinde yerleşik, İstanbul Ticaret Sicil Memurluğunun 932045 Ticaret Sicil No’ya, 0631066951200010 MERSİS no’ya kayıtlı 6493 sayılı Ödeme Ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun (“6493 sayılı Kanun”) uyarınca yetkilendirilmiş Paratika Ödeme Hizmetleri Anonim Şirketi (bundan böyle “Paratika” olarak anılacaktır) ile diğer tarafta …………………………………………………………. adresinde yerleşik, ……………….. Ticaret Sicil Memurluğu’ nun ………… Ticaret Sicil No’ya, ………………………..MERSİS no’ya kayıtlı ………………………………………………………….. Şirketi (bundan böyle kısaca ‘ÜYE İŞYERİ’ olarak anılacaktır) aşağıdaki şartlar dahilinde işbu sözleşmeyi (“Sözleşme”) imzalamışlardır. Bundan böyle Paratika ile Üye İşyeri işbu Sözleşme kapsamında, tek tek “Taraf” ve birlikte “Taraflar” olarak anılacaklardır.
2) Sözleşmenin Konusu, Dayanağı ve Ödeme Hizmetinin Kapsamı ile Para Birimi
İşbu Sözleşme, 6493 sayılı Kanun hakkındaki Yönetmelik’in 41. Maddesinde yer alan Çerçeve Sözleşme başlıklı bölümüne dayanmaktadır.
İşbu Sözleşme ve sözleşme konusu hizmetin kapsamı, 6493 sayılı Kanun hükümlerince ödeme kuruluşu olan Paratika tarafından Üye İşyeri’ne ödeme hizmetlerinin sunulmasını, bu hizmet karşılığında Üye İşyeri’ nin Paratika’ya ödeme hizmeti için komisyon ve işlem ücreti ödemesini ve tarafların diğer hak ve borçlarını düzenlemektedir.
Paratika web sayfasında (www.paratika.com.tr) yer alan Başvuru Şartları işbu Sözleşme’nin ayrılmaz bir parçasıdır.
İşbu Sözleşmenin imzalanması ile Şirket, Başvuru Şartları hakkında bilgilendirildiğini ve içeriğini kabul, beyan ve taahhüt etmektedir. Hizmet kapsamında Türk Lirası, Amerikan Doları, Euro ve İngiliz Sterlini kullanılacaktır. İşbu Sözleşme bakımından Üye İşyerleri’nin tüketici olmaması nedeniyle Yönetmelik’in 43 üncü maddenin birinci fıkrasının (g) bendi, 44 üncü maddenin birinci ve dördüncü fıkraları, 52 nci maddenin üçüncü fıkrası, 54 üncü maddenin birinci, ikinci, dördüncü ve altıncı fıkraları, 56 ncı, 64 üncü, 67inci maddenin birinci fıkrası ve 70 inci maddeleri uygulanmayacaktır.
3) Tanımlar
Aşağıdaki tanımlar karşılarında verilen anlamları ifade eder.
BKM: Bankalararası Kart Merkezi Anonim Şirketini, Hassas müşteri verisi: Ödeme emrinin verilmesinde veya müşterinin kimliğinin doğrulanmasında kullanılan ve üçüncü kişilerce ele geçirilmesi veya değiştirilmesi halinde dolandırıcılık ya da müşteri adına sahte işlem yapılmasına imkân verebilecek kişisel veri ve müşteri güvenlik bilgilerin Kişisel veri: 6698 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinde tanımlanan bilgiyi, Üye İşyeri hesabı: Üye İşyeri tarafından açılan ve ödeme işleminin yürütülmesinde kullanılan, Paratika
sistemine tanımlanan, IBAN bilgisini, Üye İşyeri Komisyonu: Paratika’nın ödeme hizmeti karşılığında elde ettiği bedeli,
Paratika Yazılımı: Paratika Ödeme Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanan, üye iş yerlerine elektronik ticaret kapsamında ödeme alt yapısı sağlayan ve bu işlemleri üye işyerleri adına bankaya iletip provizyon alan ve PCI-DSS sertifikasına sahip ortamlarda üye işyerlerine kredi kartı saklama hizmeti sunan servisi,
Sistem Ortağı: Ödemelerin gerçekleştirilmesi konusunda işbirliğinde bulunulan banka veya finans
kuruluşu,
Sözleşme: Taraflar arasındaki işbu Sözleşmeyi,
Üye İşyeri / İşyeri: 5464 ve 6493 Sayılı Kanunlarda tanımlanan, ürettiği veya tedarik ettiği mal veya hizmetleri pazarlayan/satan kuruluşları,
İşbu Sözleşme’de ayrıca tanımlanmayanlar bakımından 6493 sayılı Kanun ve ilgili mevzuatı geçerli olacaktır.
4) Ödeme Hizmetinin Kapsamı ile Şüpheli Durumlara İlişkin Koşullar
Paratika, kullanma hakları kendisinde bulunan ve ödeme hizmetlerinin sunulmasına hizmet eden Paratika Yazılımı’nı, Üye İşyeri’nin internet sitesinde işleyecek şekilde sözkonusu internet sitesine entegre edilmesi için gerekli desteğisağlar ve Paratika Yazılımı, Paratika tarafından Üye İşyeri’nin internet sitesinde işletilir.
Yetkili otoritelerin kararı veya görülen risk nedeniyle ödeme hizmetlerinin askıya alınması veya işbu Sözleşme’ nin sona ermesi halinde Paratika, Paratika yazılımının işleyişini kısmen veya tamamen askıya almak veya nihai olarak durdurmak hakkına sahiptir.
Paratika hileli veya yetkisiz kullanım şüphesinin söz konusu olduğu hallerde işbu Sözleşme kapsamında Üye İşyeri’ne sunduğu hizmetleri herhangi bir bilgi vermeden askıya alabilecek ve kullanıma kapatabilecek ve şüphe duyulan duruma Üye İşyeri’nden bilgi ve belge talep edebilecektir Üye İşyeri bu bilgi ve belgeleri derhal Paratika’ya iletir. Üye İşyeri, Paratika’nın tabi olduğu lisans koşulları, MASAK mevzuatı ve TCMB mevzuatının ne kadar sıkı olduğunu bildiğini ve neyin şüpheli durum sayılacağının münhasıran Paratika’nın takdirinde olduğunu beyan eder. Üye İşyeri, Paratika’nın şüpheli gördüğü bir durum üzerine tüm ödemelerinin ilgili işlemin tabi olabileceği en uzun muhtemel chargeback süresi boyunca olduğu gibi askıya alınabileceğini ve bu süre boyunca herhangi bir nemalandırma ve benzeri bir uyarlama yapılmayacağını bildiğini beyan eder. Şüpheli durum üzerine ve mezkur süre sonunda Paratika’nın herhangi bir zarara uğraması halinde ilgili zarar tutarı düşüldükten sonra kalan tutar olduğu gibi Üye İşyeri’ne derhal ödenir.
5) Ödeme İşlemi, Onay Yöntemi, Ödeme Emri
Ödeme işlemi, ödeme emri ve ödemelere yönelik onay ve yetkilendirmeler ile bunların kabulü ile onayın geri alınması, geri ödeme ve ödeme işlemine yönelik sair hususlar için uluslararası banka kartları ve kredi kartları kuralları ile 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu ile ilgili düzenlemeler, TCMB ile BDDK ve BKM kuralları uygulanır.
6) Üye işyeri Hesabının İşletilmesi, İşlem Limitleri ve Üye İşyerine Ödeme Yapmasına İlişkin Esaslar
Üye İşyeri, Paratika yazılımından online olarak yapılan tüm işlemlerin listesini izlemekle yükümlüdür. Herhangi bir işleme ilişkin itiraz, en geç o işlemin gerçekleştiği ayı takip eden ayın son gününün bitimine kadar gerçekleştirilir. Bu süre zarfında itiraz edilmezse işlem/ler Üye İşyeri tarafından kabul edilmiş sayılır.
Paratika yapacağı risk değerlendirmesi sonucunda, Üye İşyeri için, ödeme işlemine dair iade ve/veya işlem limiti gibi limitleri günlük / haftalık / aylık olarak belirleyebilir.
Üye İşyeri tarafından ödenecek olan komisyonların dökümü EK-2 Komisyon Oranları dokümanında yer almaktadır.
Kart hamilleri tarafından yapılacak ödemeler, Paratika tarafından işbu Sözleşme uyarınca yapılacak Üye İşyeri Komisyonu kesintileri yapıldıktan sonra, Üye İşyeri hesabına yapılır.
Paratika, Kart Hamili tarafından ödeme yapıldıktan sonra, Üye İşyeri ile mutabık kaldığı veya gördüğü risk nedeniyle karar verdiği süre boyunca Üye İşyeri’ne yapacağı ödemeyi bekletebilir.
7) Paratika’nın Yükümlülükleri
Paratika, Üye İşyeri’ne karşı,
a) Paratika Yazılımı’nı endüstri standartlarına uygun bir biçimde işletmeyi ve her zaman Üye İşyeri’ne ve kart hamillerinin kullanımına endüstri standartlarına uygun bir şekilde sunmayı,
b) Kart hamillerine ve Üye İşyerlerine ilişkin kişisel verileri 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) kapsamında korumayı,
c) Üye İşyeri Komisyonu’ndan kalan bakiyeyi, kural olarak mutabık kalınan sürede ödemeyi,
d) Üye İşyeri’ni Paratika Yardım Paneli veya işbu sözleşmede yer alan e-mail adresi üzerinden bilgi vermeyi ve bilgilendirmeyi, bu bilgilendirmelerin de talep olması üzerine ya da gerektiğinde yapılacağını,
e) Üye İşyeri; Paratika güvenli ödeme sayfasını kullandığı durumlarda, sayfa ile ilgili süreçlerin kontrolünün Paratika’ya ait olacağını,
f) Üye İşyeri ile ilgili dolandırıcılık şüphesi ya da hizmetin alınması sırasında herhangi bir problemle karşılaşılması durumunda üye işyerinin yapması gereken işlemleri, Üye İşyeri’nin yazılı bildirdiği iletişim kanalları üzerinden bildirmeyi,
g) Üye İşyeri’ ne, talep halinde yazılımlar, cihazlar ve iş akışlarıyla ilgili kullanım bilgilerini işbu sözleşmede yer alan e-posta adresi üzerinden yazışma ile vermeyi,
h) İşlem bilgilerini ve bakiye bilgilerini takip edebilmesini ve bu kapsamda kullanıcının belirttiği iletişim veya elektronik posta adresine hassas müşteri verisi içermeyecek şekilde e-mail göndermeyi,
i) Kendi internet sitesinde, ticaret unvanı, adresi ve iletişim bilgilerine yer vermeyi, bu kapsamda kullanıcıların bilgilendirilmesine yönelik her türlü açıklamayı, Paratika’nın internet sitesi üzerinden Üye İşyeri’ nin erişimine daima açık tutmayı,
j) Kart hamili ile Üye İşyeri arasındaki mesafeli satım sözleşmesinin iptali, feshedilmesi veya başka bir sebeple sona ermesi halinde Kart Hamili tarafından ödenmiş olan tutarın iadesi gerektiğinde Üye İşyeri Komisyonu’na hak kazanmayacağını,
k) Üye İşyeri’nin e-posta adresi üzerinden talebi halinde işbu sözleşmenin ve eklerinin bir örneğini ya da sadece belli bir kısmının talebi halinde bu kısmını herhangi bir ek ücret talep etmeden göndermeyi, kabul, beyan ve taahhüt eder.
8) Üye İşyeri’ nin Yükümlülükleri
Üye İşyeri, Paratika’ya karşı,
a) Üye İşyeri Komisyonu’nu ve sözleşmedeki diğer ücretleri eksiksiz olarak ödemeyi,
b) İnternet sitesini Paratika’nın yazılımının işletilmesine hazır, uyumlu ve elverişli kılmayı ve bu şekilde tutmayı ve gereken tarihlerde güncellemeyi,
c) İnternet sitesini üçüncü kişilerin, korsan yazılımların müdahalelerine karşı korumayı,
d) Kart hamillerine veya üçüncü kişilere ilişkin olarak edindiği kişisel verileri korumayı,
e) Ek/1’de belirtilen yasak faaliyetlerden kaçınacağını ya da bu yönde bir faaliyeti varsa dahi bu faaliyetini Paratika’ya bildirmeyi ve Paratika’yı bu faaliyetinden doğan hizmetlerine ilişkin tahsilatlarda kullanmamayı,
f) Paratika markasını kendi internet sitesinde ve tanıtımlarında sadece ödeme hizmetlerinin Paratika tarafından verildiğini açıklamak üzere kullanmayı,
g) Ödeme sistemleri ve kartlı ödeme sistemi ve BKM kurallarına, düzenlemelerine ve ilgili her türlü mevzuata uymayı,
h) Paratika’dan alacağı sanal pos hizmetini sadece başvurduğu URL adresi için kullanmayı,
i) Paratika’nın, Üye İşyerinden herhangi bir koşula bakılmaksızın kartlı ödeme işlemleriyle ilgili mevzuat, TCMB ve BDDK düzenlemelerine aykırı olmadığı sürece her türlü belge ve bilgilerin temini (URL adresleri, IP numaraları dahil olmak üzere, mağaza ciroları, mcc bilgileri, chargeback ile Üye İşyerine ait tüm gerçek ve tüzel kişilik bilgileri gibi belge ve bilgileri) ile ilgili talepte bulunabileceğini bildiğini, ayrıca Paratika’nın Sanal POS hizmetini sağladığı Bankalar tarafından bilgi talep edilmesi durumunda, işlemlere ait bu belge ve bilgilerin 3 (üç) gün içerisinde Paratika’ya ibraz edeceğini ,
j) İşlemlerini Paratika’ya göndermeden önceki süreçte olası bir veri hırsızlığı, veri kaybı yaşanmasını önleyici tedbirleri almayı, ödeme işlemini Paratika’ya göndermeden önceki süreçte, herhangi bir şekilde, veri hırsızlığı/kaybı yaşandığını tespit etmesi halinde ve/veya bu yönde bir bildirim alması halinde 24 saat içerisinde gereken adli incelemeyi yaptırmayı ve sonucunu Paratika ile paylaşmayı,
k) Şüpheli bir durum halinde bunu derhal Paratika’ya destek@paratika.com.tr ve/veya Tel: (+90) 212 319 0625 | aracılığıyla bildirmek ve işlemin uygunluğunu kontrol ve tespit etmeyi,
l) Üye işyeri‘nin kendi ödeme sayfası üzerinden yapılacak işlemlerde kart hamilinin işlemle ilgili gerekli onaylarını almayı,
m) Üye işyeri, işbu Sözleşme kapsamında kendisi ile ilgili bilgilerin, Paratika’nın üye işyeri Sözleşmesi imzaladığı Bankalara verilmesine rıza gösterdiğini,
n) Gerek duyulduğunda, kendisi hakkında Kredi Kayıt Bürosu ve benzeri kuruluşlarda yapılacak istihbarat araştırmalarına rıza gösterdiğini ve kendisinden bu konuda istenecek onayları kabul ettiğini ve edeceğini,
o) Yapılan alışverişlerin teslimatı sırasında alıcı kimlik bilgilerinin kontrol edilmesini sağlayacağını, buna ilişkin delilleri gerekli olan süre boyunca saklayacağını ve aksi durumun sonuçlarından kendisinin sorumlu olacağını,
p) Bankacılık Kanunu ve sair mevzuat uyarınca müşterilerine ait sırların kanunen yetkili makamlar haricindeki kişilere açıklanmasının yasak olduğunu ve müşteri sırlarını açıklayan üçüncü kişilerin de bu sırları açıklamalarının cezalandırılacağı hususunu bildiğini,
q) Kendi personelinin gizlilik yükümlülüğüne uymaması veya aykırı davranması nedeniyle oluşacak zararlardan sorumlu olacağını, zararın tamamını Paratika’nın ilk yazılı talebinde 3 (üç) işgünü içerisinde derhal nakden ve defaten ödeyeceğini,
r) Paratika’nın, Sözleşmede belirtilen kurallara ilişkin yükümlülüklerin yerine getirilip getirilmediği hususunda denetim yapmasına izin verdiğini,
s) Aşağıda belirtilen konularda gereken önlemleri almayı ve kart hamillerini de bu konularda bilgilendirmeyi,
– Kart hamili verilerini korumak için bir güvenlik duvarının (firewall) kurulması,
– Tedarikçilerden alınan ilk şifre ve diğer güvenlik parametrelerinin derhal değiştirilerek kullanılması gerektiği,
– Kritik kart hamili verilerinin korunması,
– Üye işyerinde bulunan tüm yapılara ait bileşenler üzerinde alınabilecek güvenlik önlemlerin alınması,
– Güvenlik sistemleri ve uygulamaları geliştirilmesi ve devamlılığının sağlanması,
– İş tanımı gereği ihtiyaç duymayan firma çalışanlarının kart hamili verilerine erişiminin sınırlanması, erişmesi gereken çalışanların ise yalnızca bu çalışanın kimliğine tanımlanmış bir hesap ile ve her hareketi kayıt altına alınarak erişebilmesi,
– Bilgisayar erişimi olan her bir kişi için ayrı bir kullanıcı kimliği ve şifre tanımlanması,
– Ağ kaynaklarına ve kart hamili verilerine erişimin izlenmesi,
– Güvenlik sistemlerinin ve süreçlerinin düzenli olarak sınanması,
– Bilgi güvenliğine yönelik bir politika belirlenmesi,
– İşlemlerle ilgili olarak gerçekleşebilecek fraud (sahtecilik), chargeback (geri ödeme, müşteri itirazı) ve kendi ödeme sayfalarında işlem yapılan kart bilgilerinin ele geçirilip müşteri bilgisi
dışında kullanılma riskinin kapsamı.
t) Kendisine işbu Sözleşme ile tahsis edilen Sanal POS’u, Başvuru Formunda belirtilen web sayfasında kullanmayı, farklı bir web sayfasında kullanmak için ise Paratika’nın onayını alması gerektiğini bildiğini, Paratika’nın onayını almadan Sanal POS’un farklı bir web sayfasında kullanılması durumunda Paratika’nın Üye İşyeri Sözleşmesini ihbarsız feshetme hakkını olduğunu bildiğini,
u) Aldığı ödeme hizmeti karşılığında, Ek/2’de oranları belirlenen Üye İşyeri Komisyonu’nu ve işlem ücretini Paratika’nın değiştirebileceğini
v) Bankalardan gelecek charge back bedellerini ödeyeceğini ya da hesabından mahsup edilebileceğini bildiğini
w) İşbu Sözleşme kapsamındaki faaliyetleri sonucunda, Paratika’nın ödemek durumunda kalacağı adli ve idari cezaları Paratika’nın ilk talebinde ödeyeceğini,
y) Web sayfasında alışveriş yapan kart hamillerine karşı, Kişisel Verileri Koruma Kanunu hükümleri gereği veri sorumlusu sıfatı ile, işlemlerin güven içinde yapılması ve sahteciliği önlemek amacı ile kişisel verilerinin işleneceğine, belirtilen amaca yönelik olarak yurt içi ve dışı kuruluşlara gönderileceğine yönelik aydınlatma yükümlülüğünü yerine getirmek ve kart hamillerinin açık rızalarını almakla yükümlü olduğunu,
z) başkası hesabına hareket etmediğini,
aa) Bitcoin, ethereum, ripple vb kripto ve sanal para alım satımına aracılık etmeyeceğini,
bb)faaliyetinin Türkiye Cumhuriyeti sınırları dışında olmayacağını,
cc) Önemli bir güvenlik olayı yaşanması halinde bu durumun ivedilikle Paratika’ya bildireceğini
dd) işbu sözleşme kapsamında oluşabilecek zararların teminatını teşkil etmek üzere Paratika tarafından talep edilebilecek her türlü maddi ve gayri maddi teminatı sağlamakla ve olası bir teminatın azalması halinde teminatı geri ikmal etmekle yükümlü olduğunu, kabul, beyan ve taahhüt eder.
9) Ödeme Sisteminin Geçici / Süresiz Olarak Durdurulması
a) Aşağıdaki durumlardan birinin ortaya çıkması halinde Paratika, ödeme sistemini geçici veya süresiz
olarak durdurabilir:
i. Kredi kartıyla usulsüz veya hileli işlemler yapıldığı yönünde şüphe oluşması ya da bir şikayete konu edilmesi,
ii. Herhangi bir kredi kartının Paratika tarafından olağan dışı olarak nitelendirilebilecek bir chargeback işlemine konu olması,
iii. Ödeme sisteminin bakım gerektirmesi,
iv. Paratika Pos’unun Paratika’ya bilgi verilmeden başka bir faaliyet unsuru için kullanılması, işyeri faaliyetinin değiştirilmesi
b) Münferit veya birçok usulsüz, hileli işlemler veya chargeback işlemleri üzerine ödeme sisteminin durdurulmaması, sonraki ihlaller halinde ödeme sisteminin durdurulmayacağı ya da bu işlemlere rıza gösterildiği yönünde yorumlanamaz.
Paratika, yukarıda sıralanan ilgili mevzuat çerçevesinde haklı sebep olarak kabul edilen ve sıralanan durumlar ile 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi hakkında Kanun ve diğer ilgili mevzuata aykırılık oluşturan durumlarda Üye İşyerine yapılan ödemeleri geçici veya tamamen askıya alma hakkında sahiptir.
10) Şikayet Prosedürü
a) Üye işyeri, Paratika tarafından sağlanan hizmetlere ilişkin şikâyetleri aşağıda belirtilen şekillerde Paratika’ya haber verecektir:
– sikayet@paratika.com.tr e-posta adresine veya Paratika’nın Maslak Mahallesi Saat Sokak No:5, Spine Tower Kat 24, 34485 Maslak, Sarıyer – İSTANBUL adresine iadeli taahhütlü posta göndermek suretiyle,
b) Paratika, şikâyet konusu sorunun giderilmesi için çalışacaktır. Paratika, şikâyetlerdeki eksiklikler (bildirim eksiklikleri) ile bağlantılı olarak meydana gelen gecikmelerden sorumlu olmayacaktır.
c) Üye işyeri tarafından yöneltilecek şikâyetler şu ayrıntıları içereceklerdir: Şikâyet nedeni, işlemde dahil edilen tarafların listesi, varsa işlem kodu ve sorunun ayrıntılı bir listesi ve olası hata mesajlarının içeriği.
d) Üye işyeri, Platform ve Ödeme İşlemleri ile ilgili olarak Kart Hamili tarafından iletilen şikâyetleri üçüncü kişiler ile paylaşmayacak ve şikâyetin doğrulanması ile yükümlü olacaktır. Üye işyeri, doğrudan kendisine iletilen taleplerle ilgili olarak, sorun hizmetten kaynaklanmadığı sürece, kendisine iletilen şikâyetleri Paratika’ya yönlendirmeyecektir.
e) Üye işyeri ile herhangi bir Kart Hamili arasında meydana gelen uyuşmazlıklar ilgili işlemin tarafı olan Kart Hamili ve Üye İşyeri arasında çözüme ulaştırılacak olup, Paratika bu işlemlerden veya uyuşmazlıklardan sorumlu olmayacaktır. Paratika’nin bu madde kapsamında herhangi bir nedenle (kendi kusurundan kaynaklı haller dışında) bir bedel ödemek durumunda kalması halinde Üye işyeri bunu derhal tazmin edecektir.
f) Şikâyetler, Paratika tarafından kendisine ulaşma tarihinden itibaren en geç 20 (yirmi) gün içerisinde yanıtlanacaktır.
g) Üye İşyeri, Paratika’nın ilgili satış işlemlerinde yalnızca ödemeye aracılık eden bir işletme olduğunu bildiğini ve kendi müşterileri de dahil üçüncü kişilere bunun aksi yönünde bir intiba yaratacak her türlü ifade ve eylemden kaçınacağını beyan eder.
11) Tarafların Sorumlulukları
a) Paratika, Üye İşyeri’nin internet sitesinde sunulan ürünlerin veya hizmetlerin Kart Hamili’ne tedarik edilmesi veya iade edilmesi sürecinden sorumlu değildir.
b) Paratika Üye İşyeri’nin banka hesap bilgilerinin hatalı veya eksik girilmesi nedeniyle işlemlerin tamamlanmamasından veya gecikmesinden sorumlu olmayacaktır. Paratika kendisi tarafından öngörülemeyen veya engellenemeyen durumlar neticesinde meydana gelen gecikmelerden ötürü, ödeme işlemi’nin gerçekleştirilememesinden veya ödeme işlemi’nde kendi kusuru dışında hata meydana gelmesinden veya bunların sonucunda meydana gelen zararlardan sorumlu olmayacaktır.
c) Üye İşyeri’nin işbu Sözleşme kapsamındaki herhangi bir taahhüt veya yükümlülüğüne aykırı davranması, yasaları veya herhangi bir üçüncü kişinin haklarını ihlal etmesi nedeniyle Paratika görevlilerinin, yöneticilerinin ve çalışanlarının bir zarara uğraması yahut yasal, idari veya cezai bir yaptırıma tabi tutulması halinde ilgili tutarlar (avukatlık ücretleri de dahil) ilk talepte ödenmek üzere ferileri ile birlikte Üye İşyeri’ne rücu edilecektir. Paratika’nın bahsi geçen tutarları Üye İşyeri’ne yapılacak ödemelerden mahsup hakkı saklıdır.
d) Üye İşyeri, Paratika’nın ilgili satış işlemlerinde yalnızca ödemeye aracılık eden bir işletme olduğunu bildiğini beyan eder ve kendi müşterileri de dahil üçüncü kişilere bunun aksi yönünde bir intiba yaratacak her türlü ifade ve eylemden kaçınacaktır.
e) İşbu Sözleşme çerçevesinde Paratika’nın kusurundan kaynaklanan zararların tamamı için Paratika’nın toplam sorumluluğu, zararın meydana geldiği andan önceki yıl içinde ödenmiş olan işlem bedelleri ile sınırlıdır. Paratika’nın ağır kusuru ya da kast ile vermiş olduğu zararlar için herhangi bir sınırlama uygulanmayacaktır.
12) Şüpheli/Yetkilendirilmemiş/Hatalı İşlemlerde Sorumluk
a) Kart Hamili tarafından ödemenin Paratika’ya iletilmesi halinde Paratika işbu Sözleşme’de belirtilen koşullarda ödemeyi Üye İşyeri’ne aktaracaktır. Kart Hamili tarafından ödemenin Paratika’ya aktarılmaması halinde, Paratika’nın Üye İşyeri’ne ödeme yapma yükümlülüğü söz konusu olmayacaktır.
b) Üye İşyeri, Paratika’nın Kart Hamili tarafından Paratika’ya gönderilen tutarların Üye İşyeri’ne aktarma yükümlülüğünün Kart Hamili’nin onay anı itibariyle başlayacağını ve işbu Sözleşme’de belirtilen süre ve koşullarda yerine getirileceğini kabul ve beyan eder. Kart Hamili tarafından gerekli onayların verilmemesi ve/veya onay sürecinin herhangi bir nedenle gereği gibi tamamlanmaması halinde Paratika ilgili tutarı Kart Hamili’ne iade edebilecektir.
c) Herhangi bir ödemeye ilişkin olarak Paratika’ya Hatalı/Yetkisiz İşlem bildiriminde bulunulduğu takdirde, derhal ve her koşulda ödemenin gerçekleştirilmesini takip eden 540 (beşyüzkırk) gün içerisinde Kart Hamili tarafından harcama itirazı (chargeback) talebinde bulunulabilecektir. Bu durumda ilgili işlem bedeli Üye İşyeri’ne aktarılmayarak Paratika tarafından doğrudan Kart Hamili’nin ödeme hizmeti sağlayıcısına iade edilebilecek, bildirim anında işlem bedeli Üye İşyeri’’ne aktarılmış ise Paratika ilgili tutarları Üye İşyeri’nden iade talep ederek (Üye İşyeri iadeyi 1 gün içerisinde gerçekleştirecek olup Paratika’nın ilgili bedeli Üye İşyeri’ne yapılacak ödemelerden mahsup hakkı saklıdır) Kart Hamili’nin ödeme hizmeti sağlayıcısına aktaracaktır.
d) Hatalı/Yetkisiz İşlemler veya Şüpheli İşlemler ile Kart Hamili’nin ürün iadesi gerçekleştirerek geri ödeme talep etmesi nedeniyle Paratika’nın Sistem Ortağı’na herhangi bir şekilde geri ödeme veya zarar tazmininde bulunması veya ilgili idari kurumlar nezdinde idari yaptırıma tabi olması halinde uğrayacağı tüm zarar ve ziyan Üye İşyeri’ne rücu edilecek ve Üye İşyeri tarafından Paratika’nın ilk talebine istinaden tüm ferileri ile birlikte ödenecektir. Paratika’ya bahsi geçen durumlarda ilgili bedelleri Üye İşyeri’ne yapılacak ödemelerden mahsup hakkı saklıdır.
e) İşbu madde kapsamında gerçekleşen Hatalı/Yetkisiz/Şüpheli iade işlemlerinin tekrarı halinde Paratika’nın Üye İşyeri’nin üyeliğini askıya alma yahut sonlandırma hakkı saklıdır.
f) Ödeme Hizmetleri Ve Elektronik Para İhracı İle Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelik ‘in Yetkilendirilmemiş veya Hatalı Gerçekleştirilmiş İşlemlerde Tarafların Hak ve Yükümlülükleri başlıklı 45.maddesi uyarınca; kayıp veya çalıntı ödeme aracının kullanılması ya da Kart Hamillerinin kişisel güvenlik bilgilerinin gereği gibi muhafaza edilmemesi nedeniyle gerçekleşen yetkisiz işlemin, Kart Hamilleri tarafından kanıtlanması halinde veya Üye İşyeri kusurundan kaynaklanması halinde, Üye İşyeri; Kart Hamilleri ve Paratika’nın zararını tazmin edecek ve yetkisiz bir şekilde tahsil edilen tutarları Kart Hamillerine iade edilmek üzere Paratika’ya aktaracaktır. İşlem kapsamında kusur tespitinin mümkün olmaması halinde ise Paratika’nın Kart Hamili veya diğer bir üçüncü kişiye ödemek zorunda kalacağı bedeller Üye İşyeri’den tahsil edilecektir. Paratika’nın bu bedelleri Üye İşyeri’ne yapılacak ödemelerden mahsup hakkı saklıdır.
13) Kişisel Verilerin Korunması
Taraflar, kart hamillerine ait kişisel verilerin korunması için 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında azami özen göstermekle yükümlüdür.
Üye işyeri, veri sorumlusu sıfatıyla, kart hamillerine gereken bilgilendirmeleri yapmak, aydınlatma yükümlülüğünü yerine getirmek ve gereken izinleri almakla yükümlüdür.
Üye İşyeri, işbu Sözleşmeye konu hizmetlerin gerçekleştirilmesi için gerekli olan Paratika ile arasındaki iletişim haricinde, hiçbir surette kendi içerisinde Hassas Ödeme Verisi tutmayacak, işlemeyecek ve/veya kaydetmeyecektir.
14) Sözleşmenin Süresi
İşbu Sözleşme sözleşme imzalandığı tarihte yürürlüğe girer, bir yıl geçerlidir. Sona erme tarihinden 15 (onbeş) gün önce Taraflardan biri diğerine Sözleşme’nin sona erdiğini yazılı olarak bildirmedikçe Sözleşme süresi birer yıllık sürelerle uzayacaktır.
15) Sözleşmenin Bütünlüğü
İşbu Sözleşme konusu bakımından, Taraflar arasındaki yegane anlaşmayı oluşturur ve bundan önce Taraflar arasında yapılmış olan tüm sözleşmeleri ve anlaşmaları geçersiz kılar ve onların yerine geçer.
Sözleşme’nin;
i. Yasak Faaliyetlerine ilişkin Ek 1’den,
ii. Komisyon Oranlarına ve işlem ücretlerine İlişkin Ek 2’den, oluşan ekleri ve sözkonusu Ek’lerde bildirilen veya sonradan Üye İşyeri’ne Paratika tarafından tekrar
bildirilecek olan ve zaman içinde değişmesi söz konusu olan bilgiler, Sözleşme’nin ayrılmaz birer parçasıdır.
İşbu Sözleşme hükümlerinden herhangi birinin kısmen veya tamamen geçersiz ve/veya uygulanamaz olması tüm sözleşmenin geçersizliği sonucunu doğurmaz.
Bu Sözleşmede yapılacak değişiklikler yazılı olmadığı sürece hüküm ifade etmez.
16) Sözleşmenin Devri
Üye İşyeri’nin işbu Sözleşme’yi üçüncü kişilere devretmesi Paratika’nın yazılı ön iznine tabidir. Paratika’nın Sözleşme’yi üçüncü kişilere devretme hakkı saklıdır ve Üye İşyeri, bu Sözleşme’nin imzalanmasıyla, Paratika tarafından bu Sözleşme’nin Sözleşme’de kararlaştırılan hizmeti sunmak hususunda ruhsata sahip olan bir üçüncü kişiye devretmesine rıza vermiştir.
17) Sözleşmenin Sona Ermesi
17.1.Taraflardan her biri Sözleşme’yi diğer Tarafa 30 gün önceden yazılı bildirimde bulunarak olağan yoldan feshedebilir (Üye İşyeri Sanal POS’ u 3 ay kullanmazsa bu bent hükümleri uygulanır)
17.2. Üye İşyeri’ nin Sözleşme şartlarından herhangi birine uymaması halinde Paratika göndereceği yazılı ihtar ile Sözleşme’ ye aykırılığın giderilmesini talep ederek Üye İşyeri’ ne 15 (onbeş) günlük bir süre tanıyacaktır.
17.3. Belirtilen sürede Sözleşme’ ye aykırılığın giderilmemesi halinde ikinci bir ihtara gerek olmaksızın Sözleşme, Paratika tarafından 15 günlük sürenin sonunda derhal feshedilebilir
17.4. Aşağıda sayılan olgular, sınırlayıcı olmamak ve başkaca haklı sebepleri bertaraf etmemek kaydıyla, Paratika’nın, Sözleşme’yi derhal feshetmesi yönünden haklı sebep oluşturur:
a) Üye İşyeri’ nin Ek/1’de sayılan yasak faaliyetlerden birini gerçekleştirmesi,
b) Üye İşyeri’nin kendi ticari faaliyetinin gereği olarak veya tesadüfi olarak eline geçen ve müşterilere ait olan kişisel verilerin korunmasını zedeleyecek veya güçleştirecek tasarruflarda
bulunması,
c) Üye İşyeri’nin hileli, sahte veya usulsüz işlem ve ödeme hizmetlerine ilişkin mevzuata aykırı işlemler yapması,
d) Yukarıda a, b, ve c bentlerinde yer alan faaliyetlerin / işlemlerin Üye İşyeri’ nce yapıldığının istihbar edilmesi (MASAK, BKM, KKB, Visa, Mastercard ve vb kuruluşlardan)
e) Üye İşyeri’nin ticari faaliyetlerini askıya alması, ödemelerini tatil etmesi, hakkında iflas veya tasfiye işlemlerinin başlatılması, iflas erteleme istemi üzerine ihtiyati tedbir kararı alınması,
konkordato kararı verilmesi, varlıklarına veya ticari işletmesine kayyım veya idareci atanması veya alacaklıları lehine sair bir yeniden yapılandırma işlemi başlatılması,
f) Paratika’nın usulsüz işlem, hileli işlem veya chargeback’ler nedeniyle maruz kaldığı talepler karşısında Üye İşyeri’ nin Paratika’yı sorumluluktan kurtarmak için gereken işlemleri
yapmaması.
g) Tahsis edilen Snal POS’ un 4 ay süre ile kullanılmaması
18) Sözleşmenin Sona Erdirilmesi Halinde Tarafların Borçları
18.1. Paratika, Sözleşme’nin sona erdiği tarihten itibaren Üye İşyeri’ne verdiği ödeme hizmetini sonlandırır.
18.2. Sözleşme’nin sona ermesinden sonra Paratika, kredi kartı hamillerinin kişisel bilgilerinin korunmasında azami özeni göstermekle yükümlüdür.
18.3. Sözleşme’nin sona erdirilmesi halinde Üye İşyeri, işlettiği internet sitesinde kredi kartı hamillerinin Paratika’yı kullanabileceği izlenimini yaratan her türlü açıklamayı ve logoyu kaldırmakla yükümlüdür.
18.4. Sözleşme’nin herhangi bir nedenle sona ermesi halinde, Paratika fesih tarihinden önceki işlemler için fesih tarihinden sonra da Üye İşyeri’nden bilgi/belge isteminde bulunabilir.
19) Değişiklik ve Ek İstekler
Sözleşme kapsamında değişiklik veya ek istekler olacak ise, bunlar mutlaka Üye İşyeri tarafından yazılı olarak iletilmeli ve PARATİKA tarafından onaylanmalıdır. Bu hususlar sözleşme eki olabilir ve yazılı olarak karara bağlanabilir.
PARATİKA tarafından işbu Çerçeve Sözleşme’de yapılacak olan değişiklikler işbu sözleşmede yazılı e.posta adresine bildirildikten sonra derhal yürürlüğe girer. Üye işyeri bu durumda dilerse sözleşmeyi ek yükümlülük altına girmeksizin 3 (üç) işgünü içinde feshedebilir.
20) Tarafların Bağımsızlığı
Sözleşme’nin her bir tarafı birbirinden bağımsız olup, bu Sözleşme’nin hiçbir hükmü, taraflardan birinin diğer tarafın temsilcisi, acentesi, bayii veya distribütörü olarak nitelendirilmesine elverişli şekilde yorumlanamaz.
21) Gizli Bilgi
Bu Sözleşmenin ekleri ile birlikte bütün içeriği, Taraflar’ca karşı Taraf’a yazılı olarak veya elektronik ortamda teslim edilen her türlü bilgi gizli bilgidir.
Taraflar, hiçbir Gizli Bilgi’yi kanunen bilgi ve belge talep etmeye yetkili resmi merciler haricinde üçüncü şahıslara karşı beyan etmeyeceklerini, hassas müşteri verileri ve gizli bilgilerin gizliliği korumak için gerekli her türlü önlemi alacaklarını kabul ve beyan eder.
Taraflar’ın bu madde kapsamındaki yükümlülükleri sözleşme süresi ile sınırlı olmayıp, söz konusu gizlilik yükümlülüğü, Taraflar’ın işbu sözleşme konusuna dahil ettiği ve görevlendirdiği personelinin sır saklama yükümlülüğünü de içermektedir ve süresi sözleşme bitiminden itibaren 10 (on) yıldır.
22) Mücbir Sebep
Mücbir Sebep süresince Taraflar’ın işbu Sözleşmeden doğan hak ve yükümlülükleri askıya alınır. Mücbir Sebep halinin ve/veya Mücbir Sebebin olumsuz etkilerinin 90 (doksan) günü geçmesi halinde, Taraflar’ın her biri, Sözleşmeyi tazminatsız olarak feshetme hakkına sahiptir.
23) Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları
Ödeme hizmetlerinin yürütülmesi için kullanılan Paratika Yazılımı’ nın her türlü fikri ve sinai hakkı Paratika’ya aittir. Üye İşyeri’nin internet sitesine yerleştirilmesine ilişkin düzenlemeler, Üye İşyeri’ne sözkonusu yazılım üzerinde bir hak tanındığı doğrultusunda yorumlanamaz.
Paratika, Üye İşyeri’nin markasını, ticari unvanını ya da işletme adını referans olarak göstermek üzere orijinal haline bağlı kalmak şartıyla internet sitesinde, iletişimlerinde, sosyal medya duyurularında ve basılı materyallerinde yalnızca referans olarak gösterebilir.
24) Tanıtımlar
Her bir Taraf, Sözleşme yürürlükte kaldığı süre boyunca, diğer Tarafın tanıtım ve reklamlarında, tarafların ödeme hizmeti ilişkisi içinde bulunduğuna dair açıklamalara ve birbirlerinin markalarına yer verebileceğini kabul eder.
25) Uyuşmazlıkların Çözümü ve Delil Sözleşmesi
İşbu Sözleşme Türk Hukuku’na tabi olup, Sözleşme’den doğan uyuşmazlıklarda, İstanbul Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.
26) Tebligat
Taraflar TTK 18/III hükmünde belirlenen şekillere ek olarak yazılı elektronik posta adreslerine gönderilecek elektronik posta iletilerinin de ispat hukuku yönünden kesin delil niteliğini taşıdığını kabul ederler.
Taraflar, işbu sözleşmenin sonunda ticari unvanları altında yazılı yerleri yasal ikametgâh olarak kabul etmişlerdir. Taraflar, işbu ikametgâhlarında vukuu bulacak değişiklikleri, değişiklik tarihinden itibaren 15 (onbeş) gün içinde diğer Taraf’a bildirmediği sürece, bu adreslere yapılacak her türlü tebligatın kendilerine yapılmış yasal ve geçerli tebligat olacağını kabul ve beyan ederler
27) Damga Vergisi
İşbu Sözleşmeden doğan her türlü damga vergisi ve diğer harçlar ve noter ücretleri Paratika tarafından ödenecek ve bu masraf / giderler Üye İşyerine faturalanacaktır.
28)İletişim bilgileri
Paratika Üye İşyeri
Adres : Saat Sokak no 5 Spine Tower Adres :
Kat 24 Maslak, Sarıyer – İstanbul :
Email : destek@paratika.com.tr Email :
Telefon : 0 212 365 0505 Telefon :
Faks : 0 212 281 7416 Faks :
Kep adresi : paratika@hs02.kep.tr Kep adresi :
29) Nüshalar
İşbu Sözleşme 29 maddeden ibaret olup ……………… tarihinde Taraflar’ca iki asıl nüsha olarak imzalanmış
ve yürürlüğe girmiştir. Taraflar birer nüshayı muhafaza eder.
Paratika Ödeme Hizmetleri A.Ş. Üye İşyeri
Kaşe & İmza Kaşe & İmza
EKLER:
1 YASAK FAALİYETLER
2 ÖDEME HİZMETİ KOMİSYON ORANLAR