Sıkça Sorulan Sorular
Paratika, ASEE Group firması olan Payten’in 24 yıllık deneyimi ile geliştirilen eÖdeme altyapı teknolojisi ile ortaya çıktı. Paratika Ödeme Hizmetleri A.Ş., Payten Teknoloji A.Ş. bünyesinde TCMB faaliyet iznine sahip ödeme kuruluşudur. Türkiye’de en geniş Ödeme ekosistemine sahip olan Payten, önde gelen bankalara, ödeme kuruluşlarına, ve üye işyerlerine eÖdeme altyapısı sunmaktadır. Dolayısıyla, bu ekosistemde var olan banka ve üye işyerlerinin işlemleri güvenilir ortamda gerçekleşmektedir. Paratika da bu ekosistemde sağladığı %99,98 oranında işlem onayı ile sektöründe önde gelen bir çok markanın tercihi olmaktadır.
Paratika, bireysel ve kurumsal satıcılara B2B ve B2C alanlarında ödeme altyapısı, satış sonrası destek hizmetleri ve yenilikçi çözümler sunar.
Müşterilerimizin işlemlerinin gizliliği ve bilgi güvenliğinin sağlanması, öncelikli prensiplerimiz arasında yer almaktadır. PCI Veri Güvenliği Standardı sertifikasyonunun en yüksek seviyesi olan Level 1 sertifikasına sahibiz. Paratika, veri işleme faaliyetlerini yürütürken uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik her türlü teknik ve idari tedbiri almaktadır.
0,69’dan başlayan komisyon oranları ile Paratika Sanal Pos’u kullanmaya başlayabilirsiniz. Kampanyalara bağlı olarak teklif formunda yer alan işlem ücretlerinden muaf tutulabilirsiniz.
Paratika müşterisi olmak için ödemeniz gereken herhangi bir başlangıç ücreti bulunmamaktadır.
Yapacağımız tek bir üye işyeri sözleşmesi ve tek bir entegrasyonla Axess, Advantage, Bankkart Combo, Bonus, Cardfinans, Kuveyt Türk Sağlam Kart, Maximum, Paraf ve World kartlarının Sanal POS’una Paratika ile çalışarak hızlıca sahip olabilirsiniz.
Eğer e-ticaret sitenizde taksitli ödeme seçeneği sunmak isterseniz, her banka ile ayrı ayrı iletişime geçerek sanal POS taleplerinde bulunmanız gerekmektedir. Paratika’yı tercih etmeniz durumunda, aynı anda Türkiye’nin en çok kullanılan bankalarının sanal POS’larını sitenizde aktif olarak kullanabilir ve bu bankalara ait kredi kartları ile taksitli olarak ödeme alabilirsiniz.
Üyelik sürecinizi başlatmak için “Hemen Başvur” butonuna tıklamanız gerekmektedir. Başvurunuzun daha hızlı ve daha kolay sonuçlandırılabilmesi için aşağıdaki konulara dikkat etmeniz büyük önem taşımaktadır.
– Web siteniz, ürün ve fiyat bilgilerinizle birlikte kullanıma hazır olmalıdır.
– Gizlilik politikası, mesafeli satış sözleşmesi, teslimat-iade şartları ve hakkımızda sayfaları sitenizinde bulunmalıdır.
– Web sitenizin ana sayfasında, doğrudan ulaşılabilecek bir “İletişim” başlığı altında aşağıdaki bilgileri eksiksiz olarak bulundurmalısınız.
- a) Tacir için ticaret unvanı, MERSİS numarası ve merkez adresi. Esnaf ve sanatkâr için adı ve soyadı, vergi kimlik numarası ve merkez adresi.
- b) KEP adresi, elektronik posta adresi, telefon numarası ve varsa işletme adı ile tescilli markası.
- c) Mensubu olduğunuz meslek odası, meslekle ilgili davranış kuralları ve bunlara elektronik olarak ne şekilde ulaşılabileceğine ilişkin bilgiler.
– Ödeme sayfanızda SSL sertifikası bulunması gerekmektedir.
– Satışa sunduğunuz ürün ile alakalı faaliyet gereği ilgili makamlarca verilen lisans ve belgeler olması gerekmektedir.
– Web sitenizde “Paratika’’ , Visa ve Mastercard logolarının yer alması gerekmektedir. Logo paketini buradan indirebilirsiniz.
Başvurunuz esnasında aşağıdaki evrakları, online olarak sistemimize yüklemeniz gerekmektedir.
– İmza sirküleri
– Vergi levhası
– Şirket ortaklarının kimlik fotokopileri
– Adınıza/şirketinize ait IBAN numaranız başvuru esnasında doğrulanmaktadır. Doğrulamanın başarılı sonuçlanmaması durumunda hesap adınızın ve banka IBAN numaranızın yer aldığı, bankanızdan veya internet bankacılığı aracılığıyla teslim aldığınız herhangi bir belge(dekont) ya da hesap cüzdanınızın ön sayfasını sisteme yüklemeniz gerekmektedir.
Sözleşmeler:
Paratika ile üye işyeri arasında sözleşme
Başvuru sürecinizin sonunda Paratika ile işyeriniz arasında platform üzerinden imzalanması gerekmektedir. Üye İşyeri Sözleşmesi
Başvurunuz tamamlandığında, ilgili ekip platformda kayıtlı e-posta adresinize bir bilgilendirme maili iletecektir, sözleşmeniz mail içerisinde yer almaktadır.
Sözleşmeler dijital alınmaktadır. Sözleşmeleriniz, başvuru sürecinizin tamamlanmasının ardından e-posta adresinize iletilecektir. Sözleşmelerinizi onaylamanız için başvuru onay mailindeki linke tıklayarak Paratika portala erişim sağlanır ve erişimin ardından sözleşme okunarak kabul edilir.
Paratika.com.tr’a giriş yaparak ‘Hemen Başvur’ butonuna tıklayarak açtığınız başvuru formunda, bilgi ve belgelerinizi kaydetmeniz gerekmektedir. Bu formun en alt bölümünde yer alan “Gereken Evraklar” bölümüne ise taratarak bilgisayarınıza kaydettiğiniz evraklarınızı online olarak yüklemeniz istenecektir.
Form üzerindeki ilgili alanları doldurduktan sonra, sayfanın en altındaki “Başvuruyu Tamamla” butonuna tıkladığınızda başvurunuzu gerçekleştirmiş olacaksınız.
Başvurunun onaylanma süresi genellikle 24 saattir. Ancak, iş modelinize bağlı olarak ek belge veya bilgi talepleri durumunda bu süre uzayabilir. Sorunun devamı halinde ise destek@paratika.com.tr e-posta adresinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Başvurunuzun tüm aşamalarını eksiksiz olarak tamamladığınızda, Paratika çalışanları 24 saat içerisinde, platformda kayıtlı olan e-posta adresiniz üzerinden sizinle iletişime geçecek ve başvurunuzla ilgili bilgi vererek sürecinizi yönetmeye başlayacaktır. Ekibimiz sizinle iletişime geçene kadar yapmanız gereken herhangi bir şey bulunmamaktadır.
Başvuru onaylanma süresi 24 saattir. İş modelinize bağlı olarak ek belge ve bilgi talep edilen durumlarda bu süre uzayabilir.
Paratika Sanal POS ile daha hızlı, kolay ve pratik ödeme alabilir ve hemen satış yapmaya başlayabilirsiniz.
- Kredi kartlarına taksit imkânı ile siz de taksitli satış imkânı sunun.
- Tek bir teknik entegrasyon ile 9 kredi kartı markası ile işlem yapın.
- Nakit akışını kolaylıkla yönetin.
- Kredi kartı kullanıcılarına ek olarak, banka kartı kullananlardan da ödeme alın.
- Yurt dışı kredi kart sahiplerine ilgili para birimi üzerinden online ödeme imkanı sunun.
- Tek panelden kolaylıkla mutabakat yapın.
- 7/24 operasyon ekibimiz ile hemen destek alın.
- Sağladığımız sahtekârlık önleme çözümleri ile güvenli satış yapın.
Pazaryeri Ödeme Çözümü
- Paratika’nın gelişmiş Pazaryeri Ödeme Yazılımı ile platformunuzdaki alt satıcılarınızı tanımlayabilir ve tahsilatları takip edebilirsiniz.
Link ile Ödeme Al
- Paratika Paratiklink Çözümü ile sms ve email üzerinden tahsilatlarınızı kolayca gerçekleştirebilirsiniz. Dilerseniz oluşturduğunuz linki diğer dijital iletişim kanallarından da iletebilirsiniz.
Vadesi gelen işlemlerin ödemeleri Paratika sisteminde Ödeme raporunda alınan rapora göre yapılmaktadır.
İade ve iptal işlemleri üye işyerleri tarafından Paratika portal üzerinden yapalır.
Her ayın sonunda ilgili üye işyerlerine satış ve iadelerden sonra kalan net üye işyeri komisyon tutarı fatura edilmektedir.
API entegrasyon ortamı kullanıma açıktır ve bu dokümanda yer alan tüm API işlem türleri aşağıda verilen link kullanılarak test edilebilir. Tüm API istekleri HTTP POST yöntemi kullanılarak bu URL adresine gönderilecektir.
https://entegrasyon.paratika.com.tr/paratika/api/v2
Entegrasyon modelleri için detaylı bilgiye aşağıda yer alan linkten ulaşabilirsiniz.
https://entegrasyon.paratika.com.tr/paratika/api/v2/doc#how-to-integrate
Dolandırıcılık e-ticaret dünyasında “kayıp, çalıntı ya da ele geçirilen bilgiler ile kart sahibinin haberi olmadan 3. Kişiler tarafından gerçekleştirilen mal/hizmet satın alınması” durumudur. Şüpheli işlem farklı durumlarda ortaya çıkabilir:
- Ele geçen kart bilgisi ile e-ticaret sitesinden gelen SMS , eposta ya da arama ile işlemden kart hamilinin haberdar olması durumu
- Kart hamilinin ekstresinde ya da dönem hareketlerinde kendisine ait olmayan bir ya da birden fazla işlemin olduğunu fark etmesi durumu
- Kart hamilinin uğradığı sosyal mühendislik saldırısı sonucunda kendi cep telefonuna bir alışverişin doğrulanması için gönderilen kodu 3. Kişilerle paylaşması durumu.
Şüpheli bir durumla karşılaştığınızda 0212 319 06 25 No’lu çağrı merkezimizi Üye İşyerinizden gerçekleşen işlem ile ilgili tedbir alınabilmesi için arayabilirsiniz.
- Üye işyerinize tarafımızca mail vasıtasıyla şüpheli olduğu bildirilen işlemler ile
- Güvenlik nedeniyle Paratika Fraud sistemi tarafından RED edilen işlemler ile
- Sizin tarafınızdan olağan dışı bir işlem tespit edilmesi ile
Siteniz üzerinden gerçekleşen bir işlem ile ilgili fraud bildirimi yapıldıysa ya da işlem şüpheli olarak değendirildiyse olası finansal zararların önüne geçilebilmesi için tarafımızdan bilgi almadan ürün ve hizmetin gönderimi/teslimatı yapılmamalıdır.
Şüpheli bir durumla karşılaştığınızda 0212 319 06 25 No’lu çağrı merkezimizi Üye İşyerinizden gerçekleşen işlem ile ilgili tedbir alınabilmesi için arayabilirsiniz.
Paratika, etkili fraud kontrolleri ile chargeback riskinizi minimize etmek için sizin yerinize tüm kontrolleri yapar.
Alanında uzman Fraud ekibi tarafından tüm şüpheli işlemler 7/24 incelenir. Riskli görülen işlemlere zamanında müdahele edilerek muhtemel zararlar önlenir.
Chargeback (Ters İbraz): Kartlı Sistem Kuruluşları regülasyonları kapsamında, kart hamillerinin kendi kartlarıyla yapılan işlemlere itiraz ettikleri durumlarda, bu itirazların, kart sahibinin bankası tarafından Sanal POS sahibi BANKA’ya iletildiği, BANKA’nın Üye İşyeri‘nden itiraz edilen işlem ile ilgili belgeleri talep ettiği ve talep edilen belgelerin yetersiz olması durumunda, söz konusu işlem tutarının BANKA tarafından Üye İşyeri‘nden tahsil edildiği ve kart hamiline verilmek üzere kart sahibinin bankasına aktarıldığı uygulamaların bütünüdür.
- Kart hamili kartı ile gerçekleştirdiği işlem ile ilgili itirazını kartı aldığı banka/kuruluş’a (issuer) iletir.
- Issuer bu itirazı işlem hangi Acquirer banka POS’u üzerinden gerçekleşmiş ise o bankaya kart şemaları ters ibraz kuralları dahilinde iletir ve işlem tutarını acquier bankadan takas yoluyla otomatik olarak tahsil eder.
- Acquirer banka kendisinden ters ibraz yöntemi ile tahsil edilen tutarı geri alabilmek için üye işyerine/ödeme kuruluşuna o işlem ile ilgili bilgi belge talebinde bulunur
- Ödeme kuruluşu daha önce Üye İşyeri Anlaşması yaptığı işyeri ile irtibat kurar ve işlem ile ilgili bilgi ve belgelerin ters ibraz kuralları dahilinde talep edilen süre zarfında ulaştırılmasını ister. Bu aşamada Üye işyeri tarafından işlemin bir sistemsel hata ya da ürün/hizmetin kart hamiline verilmediği/teslim edilmediği anlaşılırsa işlem için iptal/iade kaydı girilebilir.
- Bilgi/belge geldikten sonra en kısa süre içerisinde bu bilgi/belge talepte bulunan acquier bankaya Ödeme Kuruluşu tarafından iletilir.
- Acquirer banka temin edilen bilgi/belgeyi kendisine ters ibraz yapan issuer’a iletir.
- Issuer Banka/kuruluş tarafından alınan bilgi/belge kanıt dökümanı olarak kart hamiline sunulur. Kart hamilinin itirazı devam etmiyorsa ters ibraz geri çekilir ve ilgili tutar tekrar Acquirer bankaya geçer.
- Kart hamili itirazı devam ediyorsa ilgili tutar işyerinden kesilir. (istisnai durumlarda üye işyeri bu itirazın devam etmesine razı değil ise ve kart hamilinin kötü niyetinin olduğunu düşünüyorsa) süreç hakem heyetine (arbitration) belirli maliyetler karşılığında taşınabilir.
Ters ibraz talepleri, genelde şu nedenler ile gerçekleşmektedir;
– Belge talepleri.
– Kart hamilinin işlemi hatırlamaması.
– Kart hamili, onayı dışında gerçekleşen işlemlere itirazlar. (Dolandırıcılık İtirazları).
– Süreç hatası itirazları. (Mükerrer işlem, İşlem tutarında farklılık, vb.)
– İptal/İade işlem itirazları
– Ürün/Hizmet temini itirazları
– Satın alınan ürün/hizmetin hasarlı/kusurlu/”tarif edildiği gibi “olmadığı itirazlar
– Provizyon hatası itirazları
İtiraz süresi, sebepleri belirleyen faktörlere bağlı olarak değişiklik gösterir ve işlemin kartta görüntülenme tarihinden itibaren 540 günü geçemez. Bu süre içinde kart sahipleri şu şartlar altında bulunmalıdır:
– Ürün/hizmet temini ile ilgili itirazlarda, beklenen teslim tarihinden,
– İade /iptal belgesi söz konusu olduğunda, iade/iptal belge tarihinden,
– Diğer itiraz türlerinde ise işlemin karta yansıma tarihinden itibaren en fazla 120 günlük itiraz süreleri vardır.
– Otel işlemlerinde otelden ayrılma (check-out) tarihi, araba kiralama işlemlerinde arabanın iade edildiği gün işlem tarihi olarak kabul edilir.
Geçerli olacak belgeler, itirazın sebebine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. İtiraz durumunda, en geçerli belge, kargo veya dağıtım firması tarafından imzalanan teslimat belgesidir. Bu belgede, önemli olan imzanın işlem sahibine ait olmasıdır. Kart şema kurallarına göre, farklı kişiler tarafından imzalanan belgeler geçerli sayılmaz. Ters ibraz durumunda, üye iş yerinin sunması gereken belgeler arasında fatura, kargo teslim belgesi, kart sahibiyle yapılan sözleşme, sipariş detaylarını gösteren belgeler vb. yer alabilir. Belgeler, Acquirer bankaya iletildikten sonra, itiraz prosedürünün sonucu iş yeri ve kart sahibi (issuer) bankaları tarafından belirlenir.
İptal/iade işlemleri mutlaka ilgili işlemin yapıldığı karta (eşdenik) yapılmalıdır. Kullanıcının talebi nedeniyle farklı bir karta, isme ya da bir banka hesabına EFT/havale olarak yapılmamalıdır.
Fraud ve Harcama itirazı riski taşıyan Üye işyerleri için Paratika 3D Secure seçeneğini zorunlu tutmaktadır. 3D Secure seçeneği firmanız için zorunlu tutulmasına rağmen, talebiniz non secure işlem yapabilmek yönündeyse Paratika Satış temsilciniz ile iletişime geçere Paratika risk bölümüne talebinizin iletilmesini sağlayabilirsiniz.
BKM Tarafından hazırlanan Kartlı Ödeme Sistemleri Kuralları-Üye İşyeri Kılavuzu’nda yer alan kurallara dikkat edilmesi konusunda hassasiyetinizi rica ederiz.
Aşağıdaki linkten ilgili dokumana ulaşabilirsiniz;