AgeSA ve Payten arasında canlı ve yaşayan bir döngüye sahip, güvene dayalı bir iş birliği bulunuyor. İki firmanın ekiplerinin arasındaki enerji, ödeme sistemlerine odaklı gerçekleştirilen projelerin niteliğine ve kalitesine de yansıyor.
Türkiye ve yurt dışında sanal POS altyapısı sunduğu 27 banka ve 50 binin üzerinde üye işyerinin yıllık 1,2 milyarın üzerinde e-ticaret işlemine ve aylık 5.5 milyondan fazla tokenizasyon işlemine aracılık eden Payten Teknoloji, şirketlerin gelişen ihtiyaçlarına cevap veren tam kapsamlı çözümleri tek yerden sunma yaklaşımıyla hareket ediyor. Türkiye’de ödemeler sektöründe 24 yıllık tecrübesi bulunan Payten Teknoloji, İTÜ Teknokent’te yer alan Ar-Ge merkezinde Türk mühendis ekipleriyle geliştirdiği ve fintek sektöründe öncü olan ürünleriyle müşterilerine değer katmaya devam ediyor.
Payten Teknoloji ve AgeSA’nın işbirliği yaklaşık bir yıl önce başladı. Proje genç olmasına rağmen kurulan ödeme ekosisteminin verimliliğinin de etkisiyle AgeSA’nın yüksek işlem hacimlerine ulaşması, bugün iki firma arasındaki yatırımı daha farklı bir düzeye taşıdı. Payten Teknoloji’nin projeye başlarken ilk etapta amacı; AgeSA’nın motivasyonu ve hedefleri doğrultusunda artan işlem hacimlerini kolayca yönetebileceği, başarılı işlem oranları ve satış dönüşümlerini artıran, müşteri memnuniyeti ve sadakatini sağlayan, uzaktan ödeme almayı kolaylaştıran ve özgürleştiren, zaman ve maliyet tasarrufu sağlayan merkezi bir e-ödeme ekosistemi sunmaktı.
Bunun için çalışmalara öncelikle AgeSA’nın ödeme süreçlerinin dijitalleşmesi ve işlem yönetiminin daha kolay ve verimli hale getirilmesi amacıyla başlandı. Payten
Teknoloji’nin ilk etapta sunduğu özellikler ve avantajlarla Türkiye’nin en geniş kapsamlı ödeme geçidi çözümü olan Payten Payment Gateway’in hazır bağlantıları sayesinde tek entegrasyonla, tek arayüz üzerinden AgeSA’nın tercih ettiği bankanın sanal POS’ları tek merkezde toplandı. Böylece tüm ödeme noktalarının tek yerden yönetilebilmesine imkân tanıyan, esnek, özgür ve kârlı bir e-ödeme ekosistemi tasarlandı. Bu yatırımla AgeSA artık sanal POS’larını ayrı ayrı yönetmek yerine tek portal üzerinde kendi e-ödeme ekosistemini oluşturabiliyor, yeni ödeme sistemlerini de bu yapıya kolayca entegre ederek hemen kullanmaya başlayabiliyor.
Prim tahsilatları artık daha hızlı ve güvenli
AgeSA sigorta ürünlerini satın almak ya da poliçelerini yenilemek isteyen kullanıcılar, artık tüm işlemlerini acentelere gitmeye gerek kalmadan mobil uygulamalar
üzerinden gerçekleştiriyor. Ödeme kanalları ve yöntemlerinin çeşitlenmesi müşteri tarafında kolaylık, esneklik, özgürlük gibi birçok avantajı sunarken, sigorta şirketleri açısından ise ciddi riskler barındırıyor. Sigorta ürünü satın almak isteyen kullanıcıların kişisel ve kart bilgilerinin güvenilirliği gibi riskler bu tabloda öne çıkıyor.
Projede AgeSA ve müşterileri için, ödeme akışında hiçbir güvenlik riskine geçit vermeyen üst düzey bir güvenlik ortamı yaratıldı. Payten’in en üst seviye uluslararası güvenlik standardı PCI DSS Level 1 uyumlu altyapısında, tokenizasyon teknolojisiyle sunduğu kart saklama çözümü ile AgeSA da, Payten aracılığıyla 3D Secure 2.2 kart doğrulama işlemi yaparak ve poliçelerini çok daha güvenli bir şekilde oluşturabileceği, sigorta prim tahsilatlarını daha güvenli ve hızlı gerçekleştirebileceği bir ödeme altyapısına kavuştu. Bu altyapı ile AgeSA, herhangi bir tahsilat ya da ön provizyon blokesine gerek kalmadan, 3D Secure 2.2 ile müşteri kart bilgilerini doğrulayarak, ayrıca kişisel ve kart bilgileri gibi hassas verilerin sızması riskine geçit vermeyen bir altyapı üzerinden; milyonlarca kullanıcısına zamanı gelen sigorta
ödemelerini tek dokunuşla, hızlı ve en güvenli şekilde yapma imkânı tanıyor
Ödeme süreçleri, yaşayan bir döngüye dönüşüyor
Teknolojinin gelişimi ve müşteri beklentilerinin artması sonucunda rekabet avantajı sağlamak için sürekli iyileştirme yapma ihtiyacı bir işletmenin vazgeçilmezleri arasında. Ödemelerin dijitalleşmesi yolculuğunda AgeSA’nın en yakın
teknoloji paydaşı olan Payten, 24 yıllık bilgi birikimi ve ArGe gücüyle müşterisinin daima yanında yer alıyor. Entegre çözüm ve özellikleri bakımından oldukça geniş bir kapsama sahip Payten Payment Gateway, modüler yapısı ile AgeSA’nın ihtiyacını birçok noktada karşılamasının yanı sıra, sigorta sektörünün sürekli gelişen mevzuat ve regülasyonlarına uyum sağlıyor. Bu aşamada AgeSA, tüm ihtiyaçları için Payten Ar-Ge ekibiyle birlikte gereken özelleştirmeleri sağlayarak, ihtiyacını tam olarak karşılayan, uçtan uçtan verimli bir altyapıya kavuştu. Payten Teknoloji, tüm bu çözümlerle beraber müşterilerine sunduğu ödeme danışmanlığı hizmetinin yanı sıra başvurudan itibaren her süreçte ihtiyaç duyulan her noktada 7/24 canlı destek ile de Agesa’nın yanında yer alıyor.
Ödeme yönetimini kolaylaştıran AgeSA, zaman ve maliyet tasarrufu sağladı.
AgeSA farklı kategorilerdeki poliçeleri için ayrı sanal POS’lardan ödeme alıyor, gereğinden fazla teknik operasyon eforu harcıyor ve yüksek maliyetlerle karşı karşıya
kalıyordu. Buna karşılık Payten Payment Gateway ile AgeSA, artık tüm ödemelerini tek platformdan daha az eforla ve yüksek verimlilikle yöneterek, operasyon ve maliyet avantajı elde ederken, müşterilerine de daha iyi bir ödeme deneyimi sunabiliyor. Yöneticiler süreci daha iyi takip edebildiği için satış ve finansal performans değerlendirmelerini daha kolay yapabiliyor.
Ödeme güvenliği emin ellerde
Sigorta şirketleri için maksimum güvenliği sağlamak önemli bir zorunluluk. Sigorta poliçeleri düzenlenirken; ödemenin her noktasında müşteri bilgilerini gözeten, sahtekarlığa karşı gerçek zamanlı ve yapay zeka destekli etkin önlemler sunan hızlı ve güvenli çözümler ön plana çıkıyor. Sigorta şirketleri için finteklerle yapılan iş birlikleri ile, ödemeler konusunda yüksek altyapı yatırımlarının yükü altına girmeden, güvenli ortamda kart saklama, tekrarlayan ödemeleri alma gibi işlemler hızlı ve güvenli şekilde gerçekleştirilebiliyor. AgeSA’nın da ödeme süreçlerine en üst seviyede güvenlik sağlayan, Payten Payment Gateway’in PCI-DSS Level 1 uyumlu kart saklama entegrasyonu, ödeme maliyetlerini düşürürken, başarılı işlem oranının artmasına da katkıda bulunuyor. Payten Teknoloji, müşterinin herhangi bir talep ya da sorununu hızlıca çözebileceği, e-ödeme uzmanlarından oluşan ekipler tarafından sağlanan 7/24 canlı destek hizmetini sunuyor. Bu sayede müşterinin de hizmet sağlanan her süreçte ihtiyaç duyduğu her anda yanında olarak, pürüzsüz bir ödeme yönetimi süreci deneyimlemesi sağlanıyor.