Ödeme Sistemleri konusunda önümüzdeki bir yıl içerisinde hangi gelişmeleri bekliyorsunuz?
Salgının hem işletmeler hem de tüketiciler açısından zaten oldukça hızlı ilerleyen dijitalleşme sürecine daha da hız kazandırdığını gördük. BKM verilerine göre; 2022’nin ilk 6 ayında internetten yapılan kartlı ödeme işlemleri sayısında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 40’ın üzerinde büyüme gerçekleşti. Artan işlem sayısıyla birlikte online ödeme çözümlerine yönelik talep de hızla artıyor. Çok yerleşmiş bir kartlı ödeme sistemi dünyaya hakim. O sebeple hızla başka bir metoda geçilmesi kısa vadede mümkün görünmemekle birlikte, trendin kartsız sistemler ve dijital cüzdanlara doğru yöneleceğini söyleyebiliriz. Fiziksel ödeme aracının olmadığı, daha çok dijital ortamlarda ödemelerin anlık ve ülke sınırlarına bağlı kalmadan yapılabildiği yöntemler gelecekte bizi bekliyor. Nitekim girişimler de bu doğrultuda yoğunlaşıyor. Biz de Payten olarak tüm coğrafyalarımızda lisans genişletme çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Orta ve Doğu Avrupa’nın dışında İspanya ve Portekiz’den Latin Amerika’ya, Kolombiya ve Dominik Cumhuriyeti’nden Peru’ya kadar faaliyet alanımızı genişlettik. Sırbistan’da lisansımız var, son olarak da Mısır’da e-para lisansımızı aldık. Ayrıca AB’nin tamamında geçerli bir lisans hedefine ulaşmak için çalışmalarımız sürüyor.
Kurum olarak bu dönemde odaklandığınız noktalar nelerdir?
Türkiye’nin ilk banka bağımsız online ödeme altyapısının kurucusu olarak, Ar-Ge gücümüz ve 23 yıllık tecrübemizle kurumların online ödeme alma konusundaki bütün ihtiyaçlarını tek ürün ve tek entegrasyonla karşılamanın yanı sıra, müşterilerimizin farklılaşan ihtiyaçlarına göre özelleştirmeler yapabiliyor, 7/24 teknik destekle onların her zaman yanında oluyoruz. Bir yandan kendi ürün ve çözümlerimizle büyürken bir yandan da satın almalar yapıyoruz. Son dönemde Mobven ve Smarttek’i bünyemize katmıştık. Şirket olarak hem faaliyet alanlarımızda derinleşmek ve daha bütüncül hizmet vermek ve yeni alanlara girmek için sürekli şirketleri tarıyoruz. Bu yılın sonuna kadar bir ya da iki satın alma daha yapabiliriz. Açık bankacılık hizmetleri veren, cüzdan teknolojileri geliştiren, üye işyerlerine direkt hizmet veren, yapay zeka üreten ve bunları satılabilir hale getiren şirketler şu an radarımızda. Türkiye’de de portföyümüzü genişletecek bazı şirketlerle görüşmelerimiz sürüyor. Payten’in globalde de inorganik büyüme stratejisi var. Dünyanın diğer yerlerinde olduğu gibi Türkiye’de de 2023 yılında satın alma konusunda adımlar atacağız. 23 yıldır Türkiye’deyiz ve büyümeye devam edeceğiz.