Payten Türkiye olarak firmanızdan ve faaliyetlerinizden bahseder misiniz?
Polonya kökenli, 23 ülkede 3400 çalışanı ile Avrupa’nın bilişim devi Asseco South Eastern Europe (ASEE) Group’a bağlı kapsamlı ödeme çözümleri sunan bir şirketiz. Bankalara, finans kuruluşlarına, e-ticaret firmalarına, online pazaryerlerine ve online B2B-B2C ödeme alan tüm sektörlerde her ölçekteki firmaya yönelik uçtan uca ve özelleştirilebilir e-ödeme çözümleri sunuyoruz.
Türkiye’nin ilk banka bağımsız online ödeme altyapısını oluştururken, 23 yıllık yerel tecrübemiz ile Türkiye’de online ödeme ekosisteminin ortaya çıkışına en büyük katkıyı sunduk. Şu anda da sanal POS alt yapılarını sağladığımız 27 banka ve ve 45 binden fazla üye iş yeri ile Türkiye’nin en büyük online ödeme altyapısını yönetiyoruz.
Ödemeler sektöründe çözümlerimizin çeşidi ve kapsamı açısından özel bir konumumuz var. Portföyümüzde bankalara yönelik sanal POS çözümümüz Nestpay, enerji firmalarının en çok tercih ettiği; akıllı işlem yönlendirme, kart saklama, bayi tahsilatları, secure IVR, entegre anti-fraud ve daha pek çok özelliğiyle Merchant Safe Unipay, işlerini bizimle büyütmek isteyen e-ticaret firmaları ve girişimcilere yönelik TCMB faaliyet onaylı ödeme kuruluşumuz Paratika, sunduğu yenilikçi mobil çözümler ile Mobven ve Anroid POS, kapalı devre cüzdan ve mobil ödeme çözümleri ile aramıza en son katılan Smarttek yer alıyor.
Enerji sektörüne yönelik sunduğunuz ürün ve hizmetleriniz nelerdir?
Dijital dönüşümün getirdiği nakitsiz toplumun hayatın her noktasındaki tüketici işlemlerinden beklentisini tüm sektörler çok yakından takip ediyor. Artık tüketicilerin en az hizmet aldıkları firmaların çalışanları kadar hatta daha fazla online olarak vakit geçirdikleri bir dönemdeyiz. BKM’nin İnternetten Yapılan Kartlı Ödeme İşlemleri raporuna göre yerli ve yabancı kartların yurt içi kullanımında TL bazında Ocak 2022’de geçen yılın aynı ayına oranla %54 büyüme görülüyor. Eskiye göre çok daha uzun online kalan tüketicilerin hata tahammülleri düşerken yapmış oldukları işlemlerden bekledikleri hız da her geçen gün artıyor. Müşteri memnuniyetini her geçen gün daha da önemli kılan bu gelişmeler işlem terklerinin en çok yaşandığı online ödeme adımının sürekli olarak geliştirilmesini zorunlu kılıyor.
Hızla dijitalleşen son kullanıcıya ve bayilere yönelik online sistemlerini iyileştiren enerji sektörü firmaları müşteri memnuniyetinde pürüzsüz ödeme tecrübesinin önemini biliyor. Ancak farklı banka ve ödeme kuruluşları ile genişlettikleri ödeme ekosistemlerini yönetmek de bir o kadar zor ve maliyetli bir hal alabiliyor.
‘Biz Payten olarak enerji sektöründeki firmaların tüm online ödeme ihtiyaçlarını tek ürün ve tek entegrasyon ile çözerek müşteri memnuniyetini artırmalarına destek olup, operasyonel maliyetlerini düşürmelerini sağlıyoruz’
Türkiye’nin önde gelen enerji firmaları dahil birçok sektörden firmanın en çok tercih ettiği ve kurumların kendi e-ödeme ekosistemlerini tek platformdan yönetmelerini sağlayan Merchant Safe Unipay (MSU) çözümümüz, akıllı işlem yönlendirme, kart saklama ve tek tıkla ödeme, linkle ödeme, tekrarlayan ödemeler, bayi tahsilat modülü, taksit programları, banka puan kullanımı, entegre anti-fraud sistemi, mutabakat modülü ve Secure IVR özelliklerini sunuyor. Firmaların istekleri doğrultusunda çalışmak istedikleri bankaların sanal POS alt yapılarını ve çeşitli ödeme yöntemlerini, her birinin teknik süreci için ayrı zaman harcamadan tek bir panelden yönetebildikleri ödeme ekosistemlerine dahil edebiliyoruz.
Her sektörden farklı büyüklükteki pek çok firmanın tercih ettiği, MSU müşterileri tarafından da sıkça entegre edilen, Amerikan Stevie ve Altın PSM ödüllü ödeme kuruluşumuz Paratika ile de firmaların bankalar ile tek tek finansal anlaşmalar yapma zorunluluğunu ortadan kaldırıyoruz. TCMB faaliyet onaylı Paratika’ya başvuran firmalar tek bir entegrasyon ile tüm kredi kartlarından ve 9 taksit programından ödeme almaya bir günde başlayabiliyor. Paratika sanal POS çözümünü kullanan firmalar; tek tıkla ödeme, tekrarlayan ödeme, linkle ödeme, bayi tahsilatları ve mobil cüzdanlar yoluyla %97’e varan başarılı işlem oranına ulaşarak hızlı ve güvenli bir şekilde ödeme alıyor.
İTÜ Teknokent bünyesinde bulunan Ar-Ge merkezimiz sayesinde çözümlerimizi hem kullanıma hazır hem de müşterilerimizin farklılaşan ihtiyaçlarına göre özelleştirerek sunabiliyor, 7/24 telefonla teknik destek sayesinde her zaman yanlarında oluyoruz.
Önümüzdeki dönem planlarınızdan bahseder misiniz?
Geçtiğimiz yılı yurt içinde ve yurt dışında kazandığımız ödüllerle ve finansal rakamlarımız açısından son derece verimli geçirerek tamamladık. 2021 yılında global çapta satış gelirlerimizi bir önceki yıla göre yüzde 12 artırdık. Ödeme kuruluşumuz Paratika ise 2021 yılını %300’lük rekor bir büyüme ile tamamladı.
Bu yıl da ASEE Grup’un inorganik büyüme stratejisi ve AR-GE çalışmalarımız paralelinde hizmetlerimizi çeşitlendirecek ve firmalara yatırımlarımızı sürdürerek pazar payımızı daha da artıracağız. İçinde bulunduğumuz dönemde büyüme hedefi olan hizmet, enerji, sağlık, sigorta gibi sektörlere katma değerli hizmet vermek üzere çözümlerimizi en yeni teknolojilerle geliştirmeye devam edeceğiz. Ayrıca açık bankacılık ve elektronik para konusundaki hazırlıklarımızı ilerletiyor, ödeme sektörüne girmek isteyen şirketlere ise Payten ve Paratika olarak anahtar teslimi çözümler sunmaya başlıyoruz.
Hedeflediğimiz yüksek büyüme hızını bu yıl da gerçekleştirebilmek için istihdamımızda yaklaşık yüzde 20 artış planlıyoruz. Halen 185 kişiden oluşan Payten Türkiye ekibi 200 kişiye yaklaşacak. Yeni ürünler ve çözümler üzerine yatırımlarımız devam ederken diğer yandan sosyal sorumluluk anlamında girişimcilik projelerine ve kadın kooperatiflerine desteğimiz de devam edecek.