Dünyaca Ünlü Kasım Alışverişlerine Hazır Mısınız?

Dünyaca Ünlü Kasım Alışverişlerine Hazır Mısınız?

Her günü bir başka etkinlik ve özellikle dolu olan Kasım ayı, satıcı ve tüketicilerin en yoğun olduğu zamandır. Günlük değil saatlik indirim takip eden tüketiciler ve hem kampanyalarını hem de stoklarını takip eden satıcılar için yılın son çeyreği dolu dolu geçer.

Yoğun alışveriş dönemlerine farklı ve ilginç kampanyalarla hazırlanan markalar etkileşimlerini artırmak ve yeni hedef kitlelerine ulaşmak için çeşitli stratejiler kullanırlar. Kataloglara yeni ürünler eklemek, popüler platformlar üzerine yoğunlaşmak, web sitelerini güncellemek gibi çalışmalar her sezon için geçerliliğini koruyan güncelleştirmelerdir.

Online satış önerileri ve ödeme çözümleri gibi önemli unsurların kampanya dönemi öncesinde incelenmesi ve değerlendirilmesi gerekiyor.

Kasım’a Özel: Black Friday

Kasım ayını alışveriş anlamında bu kadar özel kılan nedir? Tarihi anlamından önce Kasım ayı, sezon dönümünü temsil etmesi ve yılın en önemli özel günlerine yaklaşılması sebebiyle kendi içinde önemlidir. Ancak zaman içinde bu dönemi daha da özel kılan bazı anlamlar yüklenmiştir.

Black Friday ya da Kara Cuma olarak bilinen ve yıl boyunca beklenen en büyük indirimlerin yapıldığı gün Kasım ayı içinde yer alır. Black Friday, Şükran Günü’nü takip eden Cuma gününe verilen addır. O gün neredeyse bütün mağazalarda büyük kampanyalar ve indirimler yapılır.

İsminden de anlaşılacağı gibi bu terim ilk ortaya çıktığında olumlu bir olayın tanımlamasında kullanılmamıştır. Daha çok Şükran Günü ve Noel gibi özel günlerin hazırlıkları dolayısıyla oluşan kalabalığı ve düzensizliği ifade etmek üzere kullanılmıştır. Ancak ticaret dünyasında “Kara Cuma” isminin getirdiği bilinirlik bir reklam gibi kullanılmaya başlanmış ve insanların dikkatini çektiği kanıtlanmıştır.

Bu şekilde bir hikayeyle 1950’lerden günümüze kadar gelen Kara Cuma geleneği hem alışveriş sektörünü canlandırması hem de insanlara kolaylık sağlayan kampanyaların yapılması sebebiyle oldukça hareketli geçmektedir.

e-Ticarette Yeni Rekor Bekleniyor

Kasım sürprizleri için hazırlanan markalar pandemiyle beraber artan e-ticaret talebini karşılamak için büyümeye devam ediyor. Aynı zamanda sezonluk kampanya dönemleriyle hareketlenmeye devam eden e-Ticaret sektörü yılın en yoğun günlerine yaklaştığımız bu dönemde yeni rekorlar kırmaya hazırlanıyor.

Oldukça yoğun geçeceği tahmin edilen Kasım ve Aralık ayları için satıcıların nasıl önlemler alacağı çok önemli. Eş zamanlı olarak birçok değeri takip etmeli ve stoklarının yeterli olacağından emin olmalılar. Bu yoğun dönemde yaşanacak herhangi bir sorun markaların ya da satıcıların müşteri kaybetmesine neden olabilir.

 

E-ticaret kampanya döneminde dikkat edilecekler

Yeni Kampanya Döneminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Kampanyalarınızın hedef kitlenize ulaştığından emin olun. Çok büyük kampanyalar ve sürprizler hazırlıyor olabilirsiniz ancak hedef kitlenizin bundan haberdar olması gerekir. Bunun için kampanyalarınız kadar önemsemeniz gereken diğer konu reklamlarınızdır.
  • Planlı bir şekilde ilerleyin. Ana planınızı oluşturun ve ne olursa olsun ona sadık kalın. Bu gibi yoğun dönemlerde yaşanan stok, kargo, temsilci eksikliği gibi sorunlar müşteri kaybetmenize ve yılın en verimli zamanını boşa geçirmenize neden olabilir.
  • Web sitenizi kontrol edin. Ne yoğun bir trafik yaşanacağını hesaplayarak web sitenizi güncelleyin. Günlük değil saatlik değişim gösteren yoğunluklar için gerekirse nöbetçi bir teknik eleman bulundurun.
  • Ödeme çözümünüzü güncelleyin. Birçok marka birçok kampanya yapacaktır, bu nedenle müşterileriniz hızlı ve kolay bir ödeme deneyimi yaşamak isterler. Bu nedenle hızlı, kolay ve güvenli bir ödeme çözümüyle müşteri deneyiminizi iyileştirin.
  • Güçlü bir kargo ve iade planı hazırlayın. Her şeye hazırlıklı olmanız gerekiyor hem satış hızına hem de iade talebine aynı anda cevap vermeniz müşterileriniz için oldukça büyük önem taşır.
  • Herhangi bir sorun için acil durum planı yapın. Her şeyi kontrol etmenize rağmen kritik bir sorunla karşılaşabilirsiniz. Mesela web siteniz çökebilir ya da stoklarınız beklemediğiniz bir hızla tükenebilir. Bu gibi beklenmedik durumlarda neler yapabileceğinizi önceden düşünün.
  • Geleceğe yatırım yapın. Sizin kampanyalarınızdan bağımsız olarak yaşanan bu yoğunluk tek seferlik olmamalı. Bu dönemin sonrası için müşterilerinizi elde tutmaya devam etmelisiniz. Bu nedenle anlık satışlar kadar müşteri sadakatine de yatırım yapın.

İyi Satış Rakamları İçin İyi Ödeme Deneyimi Sunun

Yılı mutlu ve kazançlı bir şekilde kapatmak için satışlarınızın devamlı olmasını sağlamanız gerekir. Bu dönemde kazanacağınız müşteriler markanızın geleceği için düzenli olarak sizinle etkileşim içinde olmalıdır. Bu nedenle müşterilerinize en iyi satın alma deneyimini yaşatacak düzenlemeleri yapmalısınız. Bu düzenlemelerin en önemlilerinden biri ödeme deneyimidir. Ödemesini yapıp mutlu bir şekilde hayatına devam etmeye odaklanmış bir müşteri için en kritik sorun ödeme anında yaşanan sorundur. Bu sorunların önüne geçmek ve müşterilerinize pürüzsüz bir ödeme deneyimi yaşatmak için Paratika’nın hızlı, kolay ve güvenli ödeme çözümlerini deneyin.

Hemen başvurmak ya da detaylı bilgi almak için tıklayın.

İyi Satış Rakamları İçin İyi Ödeme Deneyimi Sunun