2020 ile başlayan e-Ticaret dönüşümü aynı hızla 2021 yılında da kendini göstermeye devam etti. Değişen e-Ticaret ödeme alışkanlıkları ve hizmet sağlayıcılarının geliştirdikleri teknolojik yenilikler, ödeme çözümleri seçeneklerini genişletti.
Yeni tüketici tercihlerinin belirlediği yeni teknolojiler, yeni trendlerin ortaya çıkmasını sağladı. Birçok pazarı içinde barındıran e-Ticaret, bu pazarlar için ortak sayılan temel niteliklerden oluşur. Bu nitelikler hem satıcılar hem müşteriler hem de hizmet sağlayıcılar tarafından belirlenir.
Ortaya çıkan yeni ödeme çözümleri ve ödeme teknolojileri gelişmenin yönünü belirlerken teknolojik ve altyapısal nitelikler rekabette öne geçiren unsurlar oluyor.
Temassız Ödeme
Pandemi dolayısıyla daha yaygın olarak kullanılan temassız ödeme çözümü, temas durumunu azaltarak daha güvenli ve hızlı bir ödeme hizmeti sunuyor. Global olarak kullanılan temassız ödeme, müşteriler için bir tercih sebebi olarak bu hizmeti sunan kuruluşlara avantaj sağlıyor.
Çok Kanallı Ödeme
İnternet kullanım alışkanlıkları değiştikçe günlük kullanım amaçları ve kullanım sıklığı da değişiklik gösteriyor. Özellikle online ödeme seçeneğinin diğerlerinden daha kolay ve çevrimiçi alışverişin daha rahat olması nedeniyle tercihler bu yönde değişmeye başladı. Bu nedenle müşteriler ve satıcılar birçok farklı kanal üzerinden etkileşime geçebiliyor, ödeme işlemlerini gerçekleştirebiliyorlar.
Hızlı Ödeme
Bütün ödeme sistemleri temelinde güven ve hız unsurlarını barındırır. Ancak bazı ödeme teknolojileri çok daha entegre ve hızlı bir işlem prosedürü sunar. Kullanıcılar ödeme işlemini tamamlamak için hesap bilgileri ya da kart bilgileri girmek yerine sadece onay vererek işlemi tamamlarlar. Her alanda olduğu gibi ödeme çözümü alanında da “hız” tercih sebebidir.
Çevrimiçi Ticaret
Neredeyse her şirket satışlarını doğrudan internet üzerinden yapabilmektedir. Çevrimiçi alışveriş seçeneğinin bulunması müşterilerin markayı tercih etme sebeplerinden biridir. Ancak satış süreci sadece satın alma işlemiyle sınırlı değildir. Satış sonrası işlemler, geri bildirimler, değişim işlemleri bütün süreçlerin de online olarak sürdürülebilmesi gerekir.
Pandemi gibi bir sürecin yaşanması, insanların her duruma her hazırlıklı olmasının ve bütün işlerini uzaktan yürütebilmesinin çok önemli olduğunu ortaya çıkardı. Bu süreçte uzaktan çalışma teknolojisine sahip işletmeler hız kesmeden devam ederken bu teknolojiye sahip olmayan şirketler duraklama döneme girdi. Hem şirketler hem de müşteriler bir kez deneyimledikleri bu sürecin sonunda hızlı bir dönüşümle alışkanlıklarını ve trendleri yeniden belirlediler.
2021’in ve muhtemelen bundan sonraki yılların trendlerinin ortak özelliği hız ve güvenlik olmaya devam edecektir. Hızı ve güvenliği kusursuz bir şekilde sağlayan Paratika Ödeme Çözümleri gibi şirketler hem sundukları hizmetle hem de kurdukları altyapıyla yeni teknolojilerin temsilcisi olmaya devam edeceklerdir.