Payten Türkiye Ülke Lideri ve Paratika CEO’su Burak Kutlu, 2025’te sigorta ve broker şirketlerine özel kapalı devre cüzdan çözümlerine odaklanacaklarını söylüyor. Kutlu, “Bu çözüm yalnızca sektörün regülasyonlarına uyumlu bir altyapı sunmakla kalmayacak, aynı zamanda sigorta firmalarının iş modellerini daha esnek ve rekabetçi hale getirecek” diyor…
Yeni nesil ödeme yöntemleri, sigorta şirketlerinin müşterilerini yakından keşfetmelerine olanak tanıyor. Örneğin, ödeme dinamiğine bakılarak bir müşterinin harcama alışkanlıkları ve yaşam tarzı analiz edilip ona özel bir sigorta paketi oluşturulabiliyor. Bu çalışmaların sonucunda firmalar, müşteri güvenini kazanarak marka sadakati ve dolayısıyla finansal başarı elde ediyor. İşte bu alanın önde gelen teknoloji sağlayıcılarından Payten de sigorta firmalarına en yüksek seviyede katma değer sunuyor.
Payten, halen Türkiye’nin önde gelen 40’tan fazla sigorta şirketi ve broker firmanın ödeme süreçlerinin dijitalleşmesine öncülük ederek sektörde inovasyona büyük katkı sağlıyor. Tek tıkla banka veya ödeme kuruluşu ekleyip çıkarabilecekleri, tüm işlemlerin tek bir ekrandan yönetilebildiği, maliyetleri optimize eden, operasyonel verimliliği ve kârlılığı artıran, müşteri memnuniyetini ve sadakatini güçlendiren, özetle uçtan uca verimlilik odaklı çözüm setleri sunuyor.
Payten Türkiye Ülke Lideri ve Paratika CEO’su Burak Kutlu ile şirketin sigorta sektörüne yönelik geliştirdiği çözümleri konuştuk… Payten’in sigorta sektörüne yönelik hizmetleri neler?
Ödeme çözümlerinizden söz eder misiniz? Bugün kullanıcıların yeni teknolojilere hızlı adaptasyonu ve bu yönde beklenti ve taleplerinin artması, firmalar üzerinde bir dijitalleşme baskısı yaratıyor. Bu baskı, sigortacılık sektöründe süregelen bir teknoloji transformasyonunu tetikliyor. Bu sebeplerden dolayı sektörün dinamik kalabilmesi için bizim gibi teknoloji iş ortaklarına önemli görevler düşüyor. Sigorta sektöründe ödemelerin dijitalleşmesi, müşteri deneyiminden operasyonel süreçlere kadar tüm aşamalara yüzde 100 etki ediyor. Hatasız işleyen bir ödeme altyapısı, yalnızca müşteri memnuniyetini artırmakla kalmıyor, aynı zamanda marka sadakatini güçlendirerek uzun vadeli finansal başarıyı da beraberinde getiriyor.
Geleneksel ödeme altyapılarının sınırlı kalabildiği bu ortamda, yeni nesil ödeme teknolojileri, sigorta sektörüne büyük bir dönüşüm vaat ediyor. Bu teknolojiler, sigorta işlemlerini daha hızlı, kolay ve erişilebilir hale getiriyor. Eskiden karmaşık ve zaman alıcı olan işlemler bugün birkaç tıkla halloluyor. Örneğin, sigorta müşterileri birkaç dokunuşla poliçelerini satın alabiliyor, poliçe yenilemelerinin ödemelerini de yine tek tıkla yapabiliyorlar. Bunun gibi tıkır tıkır işleyen ödeme altyapıları, müşteri memnuniyetinde çarpan etkisi yaratırken operasyonel verimliliği ve maliyet optimizasyonunu da en üst seviyeye çıkarıyor.
Kişiselleştirilmiş sigorta deneyimi de ayrı bir parametre. Sigortacılıkta marka ile müşteri arasında uzun soluklu ve güvene dayalı bir ilişki var ve bu ilişkinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi zorlu bir süreç. Biliyoruz ki şirketler için verimlilik altın değerinde. Payten ve Paratika olarak sunduğumuz yeni nesil ödeme teknolojileri; sigorta firmalarına en yüksek seviyede katma değer sunan,
tek tıkla banka veya ödeme kuruluşu ekleyip çıkarabilecekleri, tüm işlemlerin tek bir ekrandan yönetilebildiği, maliyetleri optimize eden, operasyonel verimliliği ve karlılığı artıran,
müşteri memnuniyetini ve sadakatini güçlendiren, özetle uçtan uca verimlilik odaklı çözüm setleri içeriyor.
PAYTEN PAYMENT GATEWAY
Aynı zamanda bir ödeme oskestrasyonu çözümü olan Payten Payment Gateway (Ödeme Geçidi), hazır bağlantıları sayesinde işletmelere tek entegrasyonla, tek arayüz üzerinden Türkiye ve yurt dışındaki sanal POS’lar, bankalar, ödeme kuruluşları, mobil cüzdanlar, havale/kredi yöntemleri ve alternatif ödeme sistemleriyle özgürce çalışma imkânı tanıyor. Onlarca modül ve çözümle entegre çalışan Payten Payment Gateway, hata koduna göre akıllı işlem yönlendirme, kart saklama, B2B tahsilat yönetimi, mutabakat çözümü, kapalı devre cüzdan, linkle ve karekod (QR) ile ödeme, çoklu ödeme (parçalı ödeme), alışveriş kredisiyle ödeme yöntemleri, alternatif ödeme yöntemleri, yurt dışı ödeme yöntemleri, Software only POS, gelişmiş anti-fraud çözümü, Secure IVR ve sektörde farklılık yaratan Payten Olağanüstü Durum Merkezi (ODM) ile ödeme danışmanlığı çözümlerini tek ürünle ve 7/24 canlı destek hizmetiyle sunuyor.
Sigortacılıkta ödemeler denilince en ileri düzeyde bilgi birikimine sahip, regülasyonları yakından takip eden ve ilk uygulayan ödeme teknolojileri iş ortağı olarak, çeyrek asırlık Ar-Ge tecrübemiz, yenilikçi ödeme teknolojilerimiz ve ödeme danışmanlığı hizmetimizle, ödeme sistemleriyle ilgili teknolojik bilgi birikimini artırarak sigorta sektörünün ödeme dikeyinde dijital dönüşümüne ve sektörler arası rekabet gücüne katkı sağlıyoruz.
Bilindiği üzere sigorta sektörünü regülasyonlar domine ediyor. Bu sebeple ödemeler de dahil olmak üzere sigortacılıkta en basitinden en karmaşığına, tüm süreçlerin regülasyona uyumlu şekilde tasarlanması önem arz ediyor. İşte Payten Payment Gateway, geniş kapsamı ve modüler yapısıyla sigorta firmalarının tüm ihtiyaçlarını karşılıyor. Çözümümüz hem sigorta hem de ödeme sektörünün gerektirdiği mevzuat ve regülasyonlarına tam uyum sağlıyor. Payten olarak, işimizle ilgili standartları global ölçekte takip ederek en güncel ve en ileri seviye güvenlik sertifikasyonlarını Türkiye ödemeler sektöründe ilk sağlayan firma olma yetkinliği ile, ödeme güvenliğinde de sektörün lideri olmaya devam ediyoruz.
“ Payten ve Paratika olarak, sigorta acentelerini de inovasyona teşvik ediyoruz. ”
KÜRESEL ÖLÇEKTE MÜKEMMEL GÜVENLİK
Bankalara sunduğumuz sanal POS altyapısı çözümümüz Nestpay Torus’un sahip olduğu PCI Secure Software Standard v1.1 sertifikası, ödeme güvenliğinde küresel ölçekte mükemmeliyet anlayışımızı yansıtıyor. Bununla birlikte, 3D Secure 2.2 ve ISO/IEC 27001:2022 gibi en güncel güvenlik standartlarını ilk tamamlayan firma olarak sektöre liderlik ediyoruz. Nitekim geçtiğimiz yıllarda sigorta ödemelerinde kredi kartının ilk 8 son 4 hanesi ile işlem yapılmasına olanak sağlayan regülasyona ait geliştirmeleri ilk tamamlayan sektör firması da Payten olmuştu.
KULLANIM VE MALİYET AÇISINDAN ESNEK
Payten ve Paratika olarak mikro işletme düzeyindeki sigorta acentelerine güvenlik, esneklik ve kârlılığı tek bir altyapıyla sunuyor ve sektörlerinde daha güçlü ve rekabetçi hale gelmelerine gayret gösteriyoruz. Modüler yapımız, acentelere hem kullanım hem de maliyet açısından esneklik sağlıyor. Onlar için en temel modüllerle başlayarak, ihtiyaca göre tek tıkla yeni modüller eklemek mümkün. Bu yaklaşım, “Kullandığın Kadar Öde” modeliyle birleşerek finansal yükü hafifletiyor ve işletmelere sürdürülebilir bir büyüme yolu sunuyor.
LİNKLE ÖDEME
Bugün bir acentenin online satış platformuna sahip olmaması, kolay ödeme almanın önünde bir engel olmaktan çıkıyor. Örneğin Linkle Ödeme çözümümüz sayesinde acente tarafından SMS, e-mail veya WhatsApp kanalıyla gönderilen ödeme linkine tıklayarak müşteriler, PCI DSS Level 1 sertifikalı Payten ortamında güvenli bir şekilde ödeme yapabiliyor. Secure IVR ile telefonda ödeme alma süreci güvence altına alınırken, Kart Saklama özelliği, tekrarlayan ödemeleri kolaylaştırıyor ve müşteri deneyimini güçlendiriyor.
PARATİKA MANUEL POS
Mail order’ın dijital alternatifini sunan Paratika Manuel POS ve yeni nesil fiziki POS çözümleri ise hem online hem de fiziksel ödeme süreçlerini kapsayan uçtan uca çözümler sağlıyor. Bu katma değerli teknolojiler, sigorta acentelerinin operasyonel verimliliğini artırırken müşteri memnuniyetini ve bağlılığını da üst seviyeye taşıyor.
ÖDÜLLERLE DE GÜÇLENİYOR
Sigorta sektöründeki ayrıcalıklı konumumuz, çözümlerimizin layık görüldüğü çok değerli ödüllerle de güçleniyor. AXA Sigorta Self Servis Dijital Tahsilat projemiz, Smart Insurance Awards’ta “Dijital Dönüşüm” kategorisinde Gümüş ödüle, AcnTURK Sigorta için özel geliştirdiğimiz “Payten Kesintisiz Tahsilat” projemiz ise Smart-i Awards 2023’te Gümüş ödüle layık görüldü.
Son olarak geçtiğimiz aylarda, Güvenli Sigorta Ödeme Platformu projemizle Smart-i Awards’ta değerli bir başarıya daha imza attık ve Altın Smart-i ödülünü kazanarak, sigorta ödemelerinde altın standardı sunduk.
Bu sektörde kaç şirketle çalışıyorsunuz? Toplam müşteri sayınızın içinde sigorta şirketlerinin payı ne kadar?
Payten, Türkiye’nin önde gelen 40’tan fazla sigorta şirketi ve broker firmanın ödeme süreçlerinin dijitalleşmesine öncülük ederek sektörde inovasyona büyük katkı sağlıyor. Toplam müşteri sayınızın içinde sigorta şirketlerinin payı ise yüzde 22.
Maliyetlerin optimizasyonu konusunda yaptığınız çalışmalardan bahseder misiniz?
Payten Payment Gateway’in entegre çözüm seti, sigorta firmalarının tüm satış kanallarında tahsilat süreçlerini optimize ediyor. Akıllı işlem yönlendirme fonksiyonu sayesinde, ön provizyon sorgusuna gerek kalmadan tahsilatlar tercih edilen bankalara dinamik olarak yönlendiriliyor. Bu mekanizma, komisyon maliyetlerini düşürürken tüm e-ödeme ekosisteminin tek bir platformdan yönetilmesini sağlıyor. Sürecin hızlanması ve kolaylaşması, müşteri deneyimini iyileştirirken tahsilat dönüşüm oranlarını artırıyor.
“ Sigorta şirketleri için geliştirdiğimiz yenilikçi teknolojiler, yalnızca maliyet optimizasyonu ve operasyonel verimlilik değil aynı zamanda sektörel rekabet avantajı da sunuyor. ”
Ödeme akışında yaşanan kesintiler ya da güvenlik açıkları, firmalar için göz ardı edilemez düzeyde gizli maliyetler yaratabilir. Bu maliyetler yalnızca doğrudan gelir kaybıyla sınırlı kalmaz; müşteri memnuniyetsizliği, itibar zedelenmesi ve operasyonel aksaklıkların zincirleme etkileriyle büyüyerek, şirketin rekabet gücünü ciddi anlamda zayıflatabilir. Ayrıca, güvenlik açıklarından kaynaklanan veri ihlalleri ya da dolandırıcılık olayları, regülasyon kaynaklı cezalar ve yasal süreçlerle birleşerek şirketlerin mali tablolarında derin izler bırakabilir.
Özetle, ödeme süreçlerinde aksaklık yaşanmaması ve güvenliğin tam anlamıyla sağlanması, firmaların hem finansal sürdürülebilirliği hem de müşteri güvenini korumaları için kritik bir öneme sahip.
FİNANSAL KAYIPLARA SON
Payten Payment Gateway’in Hata Koduna Göre İşlem Yönlendirme özelliği, ödeme sistemi kaynaklı kesintilerin sebep olabileceği finansal kayıpları minimuma indiriyor. Hata alan bir işlem, milisaniyeler içinde en uygun sanal POS’a yönlendirilerek ödeme başarıyla tamamlanıyor. Bu sayede poliçelerzamanında oluşturuluyor, müşteri memnuniyeti yükseliyor ve hatalı işlemlerden kaynaklı ödeme kayıpları en aza indiriliyor. Ayrıca, Payten’in Olağanüstü Durum Merkezi ve 7/24 canlı destek hizmeti, ödeme akışı ve iş sürekliliğini güvence altına alıyor. Bu kapsamlı çözümler, sigorta firmalarını hem teknolojik hem de operasyonel olarak bir üst seviyeye taşıyor.
EN ÜST KORUMA
Aynı zamanda, güvenlik açıklarının neden olabileceği maliyetlerle karşılaşmamaları için Payten, firmalara en üst düzeyde koruma sağlayan PCI DSS Seviye 1 uyumlu bir altyapı sunuyor. Gelişmiş Anti-Fraud çözümlerimiz, şüpheli işlemleri gerçek zamanlı olarak tespit ederek dolandırıcılık riskini minimuma indiriyor. Uzman fraud ekibimizin 7/24 global kara listeleri anlık takip etmesiyle, ek bir güvenlik katmanı oluşturulurken, müşterilere güvenilir bir ödeme altyapısı sağlanıyor. Tüm bu çözümler, yalnızca güvenliği artırmakla kalmıyor, aynı zamanda dolandırıcılık kaynaklı operasyonel maliyetleri azaltarak ve itibar zedelenmesinin sebep olacağı müşteri kayıplarını önleyerek sigorta şirketlerin finansal sürdürülebilirliğine katkıda bulunuyor.
Verilerin güvenli ortamlarda saklanması ve işlenmesi konusunda hangi sistemlerle çalışıyorsunuz?
Ödemeler söz konusu olunca firmalar için, müşteri verilerinin güvenliği daima ilk planda olmalı. Ödeme güvenliğinin bir tercihin ötesinde zorunluluk haline gelmesiyle birlikte sigorta firmalarının, ödemeleri sahtekarlık girişimlerinden korumak için ileri seviye güvenlik sağlayan altyapılara duydukları ihtiyaç da günden güne artıyor. İşte bu noktada, Payten Payment Gateway gibi tokenizasyon gibi gelişmiş şifreleme teknolojileriyle donatılmış, en üst düzey güvenlik standartlarına uyumlu ödeme geçitleri devreye girer. Bu yapıda, sigorta firmalarının altyapısında işlem gören kredi kartı bilgisi uluslararası ölçekte en ileri güvenlik standardı olan PCI DSS Seviye 1 uyumlu Payten sistemlerine entegre edilir. Ödeme süreçleri, Payten Payment Gateway’in sunduğu tokenizasyon teknolojisiyle uçtan uca, kesintisiz ve yüksek güvenlik önceliğiyle tek bir platformda yönetilmeye başlanır.
AI VE ML DESTEKLİ ÇÖZÜMLER
Ayrıca, platformda sunulan her çözüm, güvenlik standartlarını en üst seviyede sağlayan ASEE InACT Anti-Fraud Hub gibi yapay zekâ (AI) ve makine öğrenimi (ML) destekli çözümlerle destekleniyor. Bu sistemler, dolandırıcılık riskini en aza indirerek sigorta firmalarının güvenilirliğini artırıyor ve operasyonel maliyetleri düşürüyor. Böylece sadece güvenli değil, aynı zamanda maliyet açısından da etkin bir yapı elde ediliyor.
“ Üst düzey güvenlik sunan altyapımızla sigorta firmaları, kullanıcılarının verilerini korurken güven inşa ediyor ve bu güven, sadık müşteri kitlelerine dönüşüyor. ”
Smarti Awards töreninde düzenlenen panelde sözünü ettiğiniz “sigorta sektörüne özel mobil cüzdan” çözümünüz hangi aşamada? Bu projeyle ilgili detaylardan söz eder misiniz?
Sigorta, dijitalleşmenin derinlemesine etki ettiği ve böylece geleneksel yöntemlerin yerini daha modern ve kullanıcı dostu çözümlerin aldığı sektörlerden biri. Bu çözümlerden biri de kapalı devre cüzdan sistemleri. Kapalı devre cüzdan, belirli bir sistem veya kuruluş içinde kullanılan, dış dünyayla doğrudan bağlantısı olmayan özel bir e-cüzdan türü.
Sigorta şirketleri, kendi müşterileri için kapalı devre cüzdan sistemleri oluşturarak yüksek güvenlik standartlarıyla donatılmış ve kolay yönetilebilen bir ödeme ortamı sağlayabilirler. Bu çözümler, sigortalıların hassas bilgilerini korunmasını sağlayarak müşteri deneyimini üst seviyeye taşırken sunduğu sayısız avantaj ve ödül mekanizmalarıyla da müşteri bağlılığını pekiştiriyor.
Payten olarak sıkı regülasyonlara tabi olan sigorta sektörüne yönelik geliştirdiğimiz kapalı devre cüzdan çözümlerimiz müşteri sadakati, maliyet optimizasyonu ve tahsilat verimliliği gibi kritik alanlarda fark yaratıyor. Örneğin, sigorta prim ödemelerinin güvenli bir şekilde yapılması veya hasar ödemelerinin anında müşterinin cüzdanına aktarılması gibi süreçler, kapalı devre cüzdan çözümleri sayesinde sadece birkaç tıkla tamamlanabiliyor. Bu hem sigorta firmalarının iş akışlarını hızlandırıyor hem de müşteriler için güvenli ve şeffaf bir deneyim sunuyor.
“ E-cüzdanlar sadece ödeme işlemleri için değil; poliçe bilgileri, hasar geçmişi gibi çeşitli bilgilerin güvenle saklanmasının yanı sıra indirim kuponları ve sadakat programları gibi müşterilere özel cazip kampanyalar düzenlenmesi için de mükemmel bir araç sunuyor. ”
KAPALI DEVRE CÜZDAN GELİYOR
2025 itibarıyla sigorta sektörüne özel kapalı devre cüzdan çözümleri Payten olarak odaklanacağımız konuların başında geliyor. Bu çözüm, yalnızca sektörün regülasyonlarına uyumlu bir altyapı sunmakla kalmayacak, aynı zamanda sigorta firmalarının iş modellerini daha esnek ve rekabetçi hale getirecek. Teknolojiyi stratejik bir kaldıraç olarak kullanan sigorta firmaları, yenilikçi çözümlerimizle müşteri memnuniyetinden maliyet optimizasyonuna kadar geniş bir yelpazede avantaj elde edecek.
2025’te sigorta sektöründeki büyüme hedefiniz nedir?
Bir ödeme orkestrasyonu çözümümüz olan Payten Payment Gateway, her yıl en az yüzde 25 büyüyor. 2025 için de aynı beklentiyi koruyoruz