Payten’den Sigortacıların Tüm Online Ödeme İhtiyaçları için Tek Çözüm – Akıllı Yaşam Şubat 2022

Payten’den Sigortacıların Tüm Online Ödeme İhtiyaçları için Tek Çözüm - Akıllı Yaşam Şubat 2022

Sanal POS, ödeme geçidi, mobil ödeme, mobil cüzdan, mobil sadakat programları, mobil sanal ve artırılmış gerçeklik çözümleri… Payten Türkiye, zengin ürün yelpazesiyle hemen her sektörden pek çok firmaya hizmet sunuyor. Payten Türkiye Ülke Lideri ve Paratika CEO’su Burak Kutlu, “Ancak sigorta sektörünün yeri bizde ayrı. 20 sigorta firmasına sunduğumuz ödeme çözümleri ve hizmetlerle bu sektörde lideriz” diyor… Burak Kutlu ile Payten Türkiye’nin faaliyet alanlarını ve sigorta sektörüne özel çözümlerini konuştuk…

Payten Türkiye olarak firmanızdan ve faaliyetlerinizden bahseder misiniz?

29 binden fazla çalışanı ve 60 ülkedeki ofisleriyle Avrupa’nın 6’ncı büyük yazılım firması olan Asseco Group bünyesinde faaliyet gösteriyoruz. Payten Türkiye, arkasındaki bu gücün yanı sıra Türkiye’nin ilk online ödeme altyapısını sunan, 22 yıllık yerel tecrübeye de sahip bir Ar-Ge firması. Bankalara, finans kuruluşlarına, e-ticaret firmalarına, pazaryerlerine ve online B2B ödeme alan tüm markalara uçtan uca ve özelleştirebilir ödeme çözümleri sunuyoruz. 29 banka ve 45 binden fazla üye işyeriyle Türkiye’nin en büyük online ödeme ağını yönetiyoruz.

Portföyümüzde, bankalara sunduğumuz sanal POS çözümümüz Nestpay, online ödeme alan tüm firmalara sunduğumuz Merchant Safe Unipay ödeme geçidi ve TCMB lisanslı sanal POS markamız Paratika yer alıyor.

Sigorta sektörüne yönelik ürün ve hizmetleriniz neler?

Hemen her sektörden müşterilerimize hizmet veriyoruz. Ancak sigorta sektörünün yeri bizde ayrı. 20 sigorta firmasına sunduğumuz ödeme çözümleri ve hizmetlerle bu sektörde lideriz.

İster küresel bir sigorta firması olsun ister acente, online ödemeleri en iyi şekilde yönetme ve aynı zamanda işlemin bu en önemli adımında müşteri memnuniyetini sağlamak çok zor ve maliyetli bir hal alabiliyor. Birçok bankayla yapılan farklı anlaşmalar, bunların ayrı ayrı yönetimi, regülasyonu ve mevzuatı bol, teknolojik gelişmenin ise sürekli olduğu bu alanda çok karmaşık olabiliyor.

Biz Payten olarak bir firmanın online ödeme konusunda ihtiyacı olan her şeyi karşılayarak onların bu konuda en güvendikleri iş ortağı oluyoruz.

Unipay” ödeme geçidi çözümümüz; kredi kartının ilk 6 ve son 4 hanesiyle işlem yapma, akıllı işlem yönlendirme, entegre anti-fraud modülü, kart saklama, tekrarlayan ödeme ve taksit programları fonksiyonlarıyla tek bir entegrasyondan tüm online ödemelerin yönetilmesini sağlıyor.

Ödeme geçidi ürünümüzün en önemli avantajlarından biri de firmaların çalışacakları bankayı ve sanal POS’u seçebilmesi. Firmalar, bankalarla yaptığı mevcut anlaşmaları koruyarak ya da yenileriyle anlaşarak maliyet avantajı sağlayabiliyor. Merchant Safe Unipay ödeme geçidi sayesinde her bankanın ilgili sanal POS’unun teknik detayları ve ticari koşullarıyla ayrı ayrı uğraşmak yerine tek bir entegrasyon üzerinden ve tek bir noktadan mutabakat yaparak istedikleri bankanın sanal POS’unu bizim sistemimize tanımlayıp hemen kullanmaya geçebiliyorlar. Yani sigorta firmaları ve acenteler ister yurt içi ister yurt dışı, tüm online ödeme sistemlerini Payten’e emanet ederek tek yazılım, tek entegrasyon ve 7/24 canlı destekle bu karmaşık konuyu kolayca ve en uygun şartlarda yönetebiliyor.

 

Çalışma sisteminizden ve sigorta acentelerine yönelik uygulamalarınızdan bahseder misiniz?

Acenteler en çok ihtiyaç duydukları kart saklama, secure IVR, linkle ödeme gibi hizmetler hakkında bize başvurarak demo talebinde bulunabiliyor. Online ortamda ekranları göstererek onların ihtiyaçlarına en uygun hizmetleri anlatıyor ve sorularını cevaplıyoruz.

Ticari çalışma koşullarımızda farklı büyüklükte müşterilerimize segmente uygun olarak farklı ödeme imkanları sunuyoruz. Bunlar verdiğimiz hizmetin büyüklüğüne bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Komisyon üzerinden bir ücretlendirme yerine aracılık ettiğimiz işlem başına ücret alıyoruz. Biz bir perakende ürün satışına, araç kiralamasına ya da bir sigorta priminin bir ya da iki yıl içerisinde her ay düzenli ödenmesine aracılık edebiliyoruz. Tutardan bağımsız olarak yaptığımız işlemler karşılığında sabit bir işlem bedeli alıyoruz. Sigorta firmaları sadece kullandıkları kadar bize ödeme yapıyor. Onun dışında belli büyüklükte, sabit ilk yatırım maliyetleri bulunmuyor.

 

Geride bıraktığımız yılı şirketiniz açısından ve sektörel anlamda değerlendirebilir misiniz?

Salgın sürecinin bütün dünyayı etkilemeye devam ettiği ve kurdaki dalgalanmalar sebebiyle de son gününe kadar zorlandığımız bir yılı geride bıraktık. Payten ve Asseco Group olarak, 2021 yılını beklentilerin de üzerinde büyüme oranlarına ulaşarak bitirdik. Bağlı olduğumuz ASEE Group, 2021 üçüncü çeyrek itibarıyla satış gelirlerini geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 13, faaliyet kârını yüzde 24 artırırken, Payten’in bölgedeki toplam satış gelirleri yüzde 4, faaliyet kârı ise yüzde 36 yükseldi. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası lisanslı sanal POS markamız Paratika ise yüzde 300 büyüme kaydetti.

Türkiye’nin en geniş online ödeme ağını yönetirken aynı zamanda toplumsal fayda sağlayan ödüllü projelere de imza attınız. Biraz da bunlardan bahseder misiniz?

Geçen yıl, Türkiye’de ulaştığımız yüksek online işlem hacmine ek olarak özel projelere ve öncü uygulamalara da imza attık. Müşteri deneyimini iyileştiren, üye işyerlerine ve ödeme firmalarına avantajlar getiren 3D Secure 2.2 sertifikasyon sürecini tamamlayarak Türkiye’de bu protokole sahip ilk ödeme kabul sağlayıcı (acquirer) firma olduk.

Ürünlerimizde entegre olarak sunduğumuz anti-fraud çözümlerinin yanında kendi güvenliğimiz için devreye aldığımız ASEE InACT Anti-Fraud projesiyle, 2021 IDC Finans Teknoloji Ödülleri’nde “En İyi Yönetim/Risk ve Uyumluluk” kategorisinde üçüncülük ödülünün sahibi olduk.

Online ödeme alma hacimlerini artırmak isteyen firmalara yönelik sanal POS hizmeti sağlayan markamız Paratika ise Takasbank iş birliğiyle Türkiye’de ve dünyada ilk kez gerçekleştirilen bir projeye imza attı. Paratika’nın online ödeme altyapısını geliştirdiği ve 7/24 desteğiyle operasyonunu yönettiği “Paya Dayalı Kitle Fonlama” projesinde online platformlar üzerinden Türk girişimcilere fon sağlamak isteyen yatırımcıların ödeme işlemleri devlet kontrolünde, güvenilir ve şeffaf bir şekilde gerçekleşiyor. Bizim için sosyal etki anlamında da çok özel bir yeri olan bu projemiz, PSM AWARDS programında Altın PSM ödülüne layık görüldü.

 

Son olarak 2022 yılı hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Salgının bir süre daha hayatımızdan çıkmayacağı gerçeğinden hareketle bu yıl da yaşam tarzımızda büyük değişiklik beklemiyoruz. Bu ortamda büyüme hedefi olan hizmet, enerji, sağlık, sigorta gibi sektörler şimdiden online ödeme altyapılarını daha da güçlendirmek üzere hazırlıklara başladı. Biz de bu sektörlere katma değerli hizmet vermek üzere teknolojik çözümlerimizi geliştirme çalışmalarımızı derinleştirdik. Mevcut ekonomik gelişmeler ışığında farklı seviyelerde hazırlıklarımızı yapıyoruz.

Buna paralel olarak da istihdamımızı planlandığı gibi büyüteceğiz. Halen 160 kişiden oluşan Payten Türkiye ekibi 200’e yaklaşacak.

2022, yine sosyal etki anlamında da aktif olacağımız biryıl. Ekosistemimizde destek verebileceğimiz alanlarda başarılı projelere imza atmak üzere çalışmalarımıza başladık.