Yılın en hareketli alışveriş sezonu sayılan Kasım ve Aralık ayları tüm hızıyla tamamlandı. Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da Black Friday, Cyber Monday gibi yüksek etkileşimli günleri içine alan dönem oldukça hareketli geçti.
Pandemiden sonra hem e-Ticaret hem de yüz yüze alışverişlerde büyük değişiklikler yaşandı. Yaşanan bu değişikliklerin kalıcı olmaması ya da belirli bir zaman çizelgesi oluşturulamaması perakende sektörü başta olmak üzere bütün sektörleri etkiledi.
İlk aşamada e-Ticaretin yükselmesiyle başlayan dalgalanma, pandeminin etkisinin azalmasıyla satın alma alışkanlıklarının değişmesi sonucu devam ediyor. 2020 son çeyrekte yaşanan rekor satış grafiği 2021’de de kendini gösterdi. Online alışverişlerde ortalama sepet tutarında geçen yıla göre %13 seviyesinde bir artış gözlendi.
2021 Yılı e-Ticaret Verileri
2021 alışveriş sezonunun daha erken başlaması ve daha uzun süre devam etmesi işlem hacminde %38 oranında bir artış yaşanmasını sağladı. Ortalama sepet tutarında görülen %13’lük artış e-Ticaret markalarının ve pazaryerlerinin ekstra mesai yapmasını sağladı.
2021, pandemi öncesi döneme göre %19’luk seviyeyle yüksek oranda bir artışı temsil ediyor. Bu durum e-Ticaretin dalgalanmalara, maliyetlere ve hatta dağıtım sorunlarına rağmen ne kadar büyüdüğünü gösteriyor.
Özellikle Kara Cuma ve Siber Pazartesi olarak anılan bir haftalık dönemde tüketiciler e-ticaret sitelerinde her dakika milyon dolarlar harcamaya devam etti. Bu dönemde de göz ardı edilemeyecek bir büyüme söz konusu oldu.
Aylar süren hazırlıkların, büyük maliyet oluşturan reklam ve kampanyaların sonucunda ortalama sepet tutarları geçen yılın 2 katı oranında artarak markaları sevindirdi. Bankalararası Kart Merkezi istatistiklerine göre 2021 yılında toplam 1.489.745.964 online işlem gerçekleştirildi ve 454.507,77 milyon TL harcama yapıldı. Türkiye’de kullanımda olan toplam kredi kartı 83.791.396 olarak açıklanırken banka kartı miktarı 150.099.166 olarak açıklandı.